Actualitzat 19/04/2013 17:17

El Govern espanyol portarà al TC el Consell de Transició i totes les mesures que donin efecte a la declaració

Soraya Saénz de Santamaría
EUROPA PRESS

MADRID 19 abr. (EUROPA PRESS) -

El Govern portarà al Tribunal Constitucional (TC) el Consell Assessor per a la Transició Nacional de Catalunya creat per Artur Mas i totes aquelles mesures que "donin efecte" a la declaració de sobirania aprovada pel Parlament de Catalunya i recorreguda per l'executiu de Mariano Rajoy davant de l'alt tribunal.

Així ho ha avançat en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres la vicepresidenta i portaveu del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, que ha explicat que l'advocat de l'Estat incorporarà en les al·legacions al recurs tots els elements que es consideri que "donen efectes" a la resolució sobiranista.

Entre aquests elements la vicepresidenta ha posat com a exemple el Consell per a la Transició, que va començar la seva feina la setmana passada per elaborar informes cap a les "estructures d'Estat" i amb l'objectiu d'assessorar el Govern català en els passos a seguir per convocar la consulta d'autodeterminació.

Sáenz de Santamaría s'ha expressat així després que el Parlament respongués al TC que tant la primera declaració sobiranista recorreguda pel Govern català com la segona, aprovada amb suport del PSC demanant diàleg amb el Govern espanyol, són complementàries.

Així, preguntada per la possibilitat de recórrer aquesta segona resolució, la vicepresidenta s'ha limitat a recordar que correspon al Ministeri d'Administracions Públiques estudiar-la i ha insistit en l'opció d'afegir al recurs ja existent les actuacions que "donin efecte" a la declaració inicial.

SENSE DATA PER A LA BILATERAL ESTAT-CATALUNYA

Durant la roda de premsa, Sáenz de Santamaría també ha apuntat que no existeix data per a la convocatòria de la reunió bilateral Estat-Catalunya, que segons ha recordat "no porta assumptes de finançament".

Tenint en compte que "aquests temes són els que ara estan centrant el debat i l'actuació", la vicepresidenta ha subratllat que el seu marc de discussió és en altres institucions com el Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF) i la bilateral es convocarà quan existeixi suficient volum d'assumptes pendents.

Contingut patrocinat