Actualitzat 20/10/2020 17:16

El Govern espanyol accepta estudiar la proposta del toc de queda

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, compareix en roda de premsa a La Moncloa
EUROPA PRESS/R.Rubio.POOL - Europa Press

MADRID 20 oct. (EUROPA PRESS) -

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confirmat aquest dimarts que el Govern central no aprovar una prrroga de l'estat d'alarma a la Comunitat de Madrid, que decaur dissabte. A més, estudiar amb totes les comunitats autnomes la fórmula del toc de queda per evitar la propagació del coronavirus, tot i que ha avisat que aquesta mesura requereix declarar l'estat d'alarma als territoris afectats.

En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Illa ha apuntat que la xifra de contagis a la Comunitat de Madrid ha baixat després de 21 dies de mesures "molt estrictes" i, tot i que les dades encara són "altes" i no pas "tranquillitzadores", l'executiu no prorrogar l'estat d'alarma i estudiar amb el Govern d'Isabel Díaz Ayuso quines mesures cal adoptar.

Quant a la possibilitat de decretar un toc de queda, ha acceptat que és una mesura que s'ha aplicat en altres pasos europeus i ha dit que s'estudiar amb totes les comunitats autnomes. Aix sí, ha subratllat que requeriria l'estat d'alarma i per tant s'hauria d'aprovar amb "la certesa" que compta amb prou suport dels grups parlamentaris per tirar endavant al Congrés dels Diputats si s'hagués d'aplicar durant més de 15 dies.