Actualitzat 05/06/2013 13:05

El Govern endarrereix el pagament de les farmàcies d'abril i acumula 309 milions de deute

FARMACIA
EUROPA PRESS

BARCELONA 5 juny (EUROPA PRESS) -

El Govern de la Generalitat ha endarrerit un altre cop el pagament de la factura farmacèutica als establiments corresponent al mes d'abril, que puja a 115 milions d'euros, el que sumat a les factures pendents de novembre i desembre suposa un deute total de 309,1 milions.

El Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya ha explicat a Europa Press que el concert signat amb el Servei Català de la Salut (CatSalut) estableix que el pagament ha de produir-se a dia 5, i per aquesta raó "tot el que passa d'aquest dia deixa de ser una situació de normalitat".

La situació es repeteix des de fa mesos, en un context en el qual les farmàcies catalanes han decidit portar als tribunals l'efecte que els impagats tenen en els seus negocis en forma d'interessos bancaris als quals han hagut d'afrontar.

La Conselleria de Salut de la Generalitat, per part seva, ha assenyalat a Europa Press que s'està treballant per pagar al més aviat possible, "si és possible a final de mes, igual que en els últims mesos".

Les tensions de tresoreria fan que encara quedin pendents de pagament els 94,7 milions d'euros corresponents al mes de novembre i els 99,4 milions de desembre de l'any passat.

Els impagats a farmàcies i concerts sanitaris han estat una constant durant l'any passat, i tot i que el Govern ha supeditat els desemborsaments a la recepció del Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA), en el cas de les farmàcies els pagaments s'estan produint aquest 2013 el doble de temps després dels 35 que marca el conveni.

PROTESTES DE FARMÀCIES

Les al voltant de 3.100 farmàcies que existeixen a Catalunya van decretar a l'octubre de l'any passat el primer tancament total de la seva història, per una situació que ha anat a més i que porto al Consell de Col·legis a convocar una assemblea el mes de març de l'aquest any per abordar noves mesures de protesta.

Les farmàcies van votar per majoria recórrer a la via judicial perquè la Generalitat es faci càrrec dels interessos de les demores i més de 1.200 farmacèutics es van manifestar davant del Palau de la Generalitat per exigir els pagaments pendents i perquè s'estableixi un calendari clar.

Alhora, van iniciar una campanya de recollida de firmes que ha cristal·litzat amb la lliura de 400.000 rúbriques al Parlament que demanen al Govern prioritzar el pagament dels medicaments.

Contingut patrocinat