MADRID, 1 ago. (EUROPA PRESS) -
El Consell de ministres ha aprovat aquest dilluns el projecte de llei de drets dels animals que cerca posar fi al maltractament animal "reformulant les penes" que podran arribar fins als tres anys de presó.
Segons ha informat la ministra portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, l'Executiu ha donat "llum verda" a la segona volta del projecte de llei, l'avantprojecte de la qual va ser aprovat en la taula del consell el passat 18 de febrer.
Rodríguez ha recordat que aquest projecte de Llei està impulsat pel Ministre de Drets Socials i Agenda 2030 i que es tractarà d'una norma "pionera" a Espanya per garantir el benestar animal i ofereix un marc legal comú per al conjunt del país. Així, ha valorat les "bases" que han posat ja en marxa "molts" ajuntaments i comunitats autònomes per garantir el benestar dels animals.
En definitiva, la portaveu del Govern considera que la llei, que es remetrà a les Corts per a la seva tramitació parlamentària, tractarà de donar resposta a nombroses llars que conviuen amb un animal "al que consideren un membre més de la família".