Actualitzat 17/12/2013 21:35

El Govern destinarà en els Pressupostos 15 milions per a la consulta sobiranista

Artur Mas, Joana Ortega y Francesc Homs
EUROPA PRESS

BARCELONA 10 oct. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat preveu habilitar en els Pressupostos per al pròxim any una partida de 15 milions d'euros per sufragar el cost que tindria l'organització i celebració d'una consulta d'autodeterminació, han explicat a Europa Press fonts de la Conselleria de Governació i Relacions Institucionals.

El departament que dirigeix Joana Ortega estima que la consulta costaria al voltant de la meitat del que costen unes eleccions autonòmiques convencionals, segons ha publicat aquest dijous 'El Confidencial'.

El Govern català haurà de comprar urnes, ja que gairebé totes les que s'utilitzen en els comicis autonòmics són propietat de l'Estat, tot i que l'executiu català té al voltant d'unes 200 que utilitza per a eleccions sindicals i que ha cedit a entitats quan així s'ho han sol·licitat.

El propòsit del Govern de Mas és amb aquests 15 milions sufragar el cost de la compra d'urnes --en les passades eleccions es van utilitzar més de 8.000-- i també el procés electoral.

Un altre dels objectius de la Conselleria és que per garantir la participació la votació duri una setmana: hi hauria un dia als col·legis electorals tradicionals i la resta de jornades es podria votar electrònicament.

Contingut patrocinat