BARCELONA, 23 ago. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Empresa i Coneixement de la Generalitat ha requerit a Iberia que l'informi de les mesures adoptades davant la vaga convocada aquest cap de setmana pel personal de terra a l'Aeroport de Barcelona - El Prat.
Segons ha informat aquest divendres en un comunicat, a través de l'Agncia Catalana de Consum (ACC), ha notificat un nou requeriment a la companyia perqu aporti informació de la situació i mecanismes que ha previst per fer front a possibles afectacions a viatgers.
En concret, ha demanat informació detallada sobre els vols programats en les dates indicades i el nombre de passatgers i la identificació d'altres companyies de transport aeri a les quals Iberia presta servei i es poden veure afectades per la vaga.
Se'ls ha requerit perqu informin dels canals i vies de comunicació previstos per les companyies per comunicar-se amb els passatgers potencialment afectats sobre possibles incidncies o canvis.
També ha notificat un requeriment a Vueling, aerolínia a la qual Iberia presta els serveis de terra, davant l'anunci d'una cancellació preventiva de 112 vols perqu informi detalladament de les mesures preses.
L'ACC ha recordat als consumidors que els seus drets com a passatgers de transport aeri estan emparats pel Reglament europeu 261/2004 que té com a objectiu protegir els usuaris en casos de cancellacions.