Publicat 23/01/2015 15:44

El Govern defensa que el Port de Barcelona culmini els seus projectes abans de contribuir al Fons

El conseller S.Vila en el Parlament
EUROPA PRESS

BARCELONA, 23 gen. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha defensat que el Port de Barcelona culmini els seus projectes, com els accessos viaris i ferroviaris, abans de fer aportacions al Fons d'Accessibilitat Terrestre estatal.

"És evident que el Port de Barcelona té molts projectes a punt que s'han d'anar desplegant, i és normal que culmini la seva agenda", ha sostingut Vila en comissió parlamentària aquest divendres.

Ha afegit que la competitivitat dels ports, especialment a Catalunya, passa perquè estiguin connectats en xarxa i per finalitzar l'accessibilitat dels grans corredors: "És el gran desafiament que tenim sobre la taula".

"La contribució al Fons s'invertirà a rematar tota l'agenda d'inversions i actuacions al Port de Barcelona", ha apuntat el conseller, i ha assenyalat que Catalunya seguirà exercint la solidaritat com ho ha fet sempre.

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha avançat aquest dijous que l'enclavament portuari català "difícilment" haurà de fer aportacions al Fons a curt i mitjà termini, ja que els seus projectes d'accessos en curs el blinden de prestar recursos a altres ports sempre que la inversió que hagi d'emprendre en projectes propis sigui superior a la requerida per a projectes de tercers.

El Fons d'Accessibilitat Terrestre és una eina creada mitjançant Reial Decret a l'estiu per la qual els ports haurien d'aportar recursos en forma de préstec a llarg termini per finançar obres de connectivitat terrestre del conjunt dels 28 ports que formen el sistema portuari espanyol i que el Ministeri de Foment no pot sufragar.

En un primer moment, el Fons obligava els ports amb beneficis a aportar el 50% del seu resultat net a obres d'accessibilitat d'altres ports --també competidors--, i ara cada any es calcularà aquest percentatge en funció dels projectes aprovats i dels ports que tinguin l'obligació de prestar aquests diners, sent el màxim aquest 50%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés