BARCELONA 9 oct. (EUROPA PRESS) -
La Generalitat ha declarat desert el concurs públic per seleccionar una empresa que dissenyi l'arquitectura financera per rescatar l'Eix Transversal (C-25), una via que uneix Lleida i Girona sense passar per Barcelona, han confirmat a Europa Press fonts de la Conselleria d'Economia.
Segons publica aquest dilluns 'Expansión', això no significa que el Govern renunciï al projecte, sinó que precisament serà l'executiu català qui s'encarregui directament de dissenyar aquesta operació.
I és que a la licitació oberta a l'agost només es va presentar Ahorro Corporación Financiera, si bé la Generalitat va constatar que l'empresa no va aportar tota la documentació requerida i va decidir excloure-la del procés d'adjudicació.
El 2007, la Generalitat va decidir executar el desdoblament de l'Eix Transversal, una obra que es va finançar a través del sistema de peatge a l'ombra, pel qual paga a la concessionària un cànon anual per cada vehicle que utilitza la via --el 2016 van circular per la C-25 una mitjana diària de 14.311 turismes--.
El contracte amb la concessionària Cedinsa preveia que al cap de 10 anys de complir-se la concessió, la qual cosa ocorrerà al desembre, la Generalitat podria revertir-la pagant un import a l'adjudicatària.
El Govern vol aprofitar aquesta opció i calcula que la reversió es traduiria en 530 milions d'euros, però significaria estalviar a mitjà i llarg termini un total de 700 milions.
La Generalitat va proposar fer front a aquesta xifra a través del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA), però el Ministeri d'Hisenda encara no s'ha pronunciat, i amb la intervenció de les finances de l'administració catalana la seva capacitat per liderar el projecte queda minvada.