Publicat 24/10/2019 16:42:52CET

El Govern d'Andorra negocia el retorn del Cirque du Soleil i el canvi d'ubicació

La ministra de Turisme d'Andorra, Verònica Canals, durant la presentació del balanç de la campanya d'estiu.
EUROPA PRESS

Els visitants creixen un 3,8% aquest estiu, i compleixen l'objectiu que s'havia marcat Andorra Turisme

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 24 Oct. (EUROPA PRESS) -

El Govern d'Andorra negocia "tant la ubicació com la renovació de l'espectacle", segons ha manifestat la ministra de turisme, Verònica Canals, en declaracions a la premsa després de la presentació del balanç de la campanya d'estiu d'Andorra Turisme.

Una cosa va lligada a l'altra, i la companyia canadenca tornarà "si trobem una ubicació", ha explicat Canals, que ha revelat que s'han posat sobre la taula tres possibles emplaçaments, tant al centre urbà com fora.

El que és clar és que el Cirque du Soleil "és una opció molt valorada" i que sigui quina sigui la ubicació que es decideixi, cal que sigui accessible i amb capacitat per 5.000 d'espectadors, com s'havia previst anteriorment.

La ministra ha assenyalat que al desembre s'hauran hagut de tancar totes les negociacions, perquè caldrà incloure la decisió en el pressupost per a l'any que ve.

EL NOMBRE DE VISITANTS AUGMENTA

Els visitants durant els mesos d'estiu, de juny a setembre, han estat un total de 1.072.560, que representa un augment del 3,8% comparat amb l'estiu del 2018, un creixement per sobre de les previsions i objectius definits per Andorra Turisme per a aquesta campanya.

És una de les dades més rellevants de les que ha exposat el director general de la societat pública, Betim Budzaku, que n'ha fet una valoració molt positiva, sobretot tenint en compte les problemàtiques lligades als accessos: el despreniment a l'agost que va tallar la unió amb Espanya i les mobilitzacions protagonitzades pels Armilles Grogues per la part francesa.

Concretament, els turistes espanyols van créixer un 4,5%, els francesos un 0,5% i els d'altres nacionalitats un 5,7%; resultats que avalen la campanya de comunicació, que es va articular a Espanya i França, sobretot, però també en mercats més allunyats com el del Regne Unit i Irlanda, Alemanya, Bèlgica, Holanda i Itàlia a través de diferents canals, especialment en línia.

Aquest ha estat el tercer estiu consecutiu que Andorra supera el milió de turistes durant l'estiu, i s'ha arribat a les 2.794.014 pernoctacions, un 3,2% més nits que l'estiu del 2018.

Budzaku ha felicitat el sector turístic del país "per l'esforç que fa per tenir una bona oferta", que ajuda a obtenir els bons resultats exposats, i ha manifestat que les xifres obtingudes són molt bones, tot i que l'ambició és continuar creixent: "No podem pretendre que cada any creixem un 3, 4 o 5%".

Per la seva banda, la ministra de Turisme ha valorat positivament els resultats i ha ressaltat que l'aposta per la comunicació en línia permet "una reducció de costos" i l'enfocament a més sectors diferents.

603.000 EUROS PER L'ANDORRA SHOPPING FESTIVAL

Finalment, Budzaku i la directora de Màrqueting i Comunicació d'Andorra Turisme, Noemí Pedra, han presentat la campanya de l'Andorra Shopping Festival, a la qual es destinen 603.000 euros.

"Gastem molts diners, però és necessari, i no oblidem que el 50% de les persones que venen a Andorra, venen per comprar", ha afirmat Budzaku, que considera estratègic el festival per la connexió d'Andorra amb el 'shopping'.

La principal novetat és que s'allarga durant dos caps de setmana, del 8 al 17 de novembre, un d'aquests sense pont ni festiu --el 9 és l'Almudena, festiu a Madrid, i l'11 és la festa de l'Armistici, que se celebra a tot França--.

Per al festival, que pretén generar "moments positius i memorables" vinculats a l'experiència de compres, s'organitaran més de 70 activitats i actuacions: 29 de musicals, 23 dirigides el públic infantil i una exposició de Minnie Mouse per l'eix comercial, entre d'altres.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.