BARCELONA 3 des. (EUROPA PRESS) -
La Generalitat ha assegurat aquest dimarts que la reforma de l'administració pública que proposa l'Estat la buida de competències, algunes tan rellevants com la gestió de les beques, i l'obligarà a suprimir organismes bàsics per a l'autogovern català, com el Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes i altres agències i consorcis públics.
En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, el conseller de Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs, ha ironitzat que la invasió competencial arriba a tals límits que fins i tot "per comprar un bolígraf, també ho hauria de fer l'Estat" a través d'una central centrada de compres.
Homs ha recordat que fa més d'un any, el Govern ja va fer un informe sobre totes les competències que segons la legislació té la Generalitat però que l'Estat duplica, i ha afegit que no entén per què cada vegada que es parla de suprimir competències, qui hagi de fer-ho sigui Catalunya i no el Govern espanyol.
Entre els organismes que, segons l'informe de la Comissió per a la Reforma de les Administracions (Cora) la Generalitat hauria d'eliminar, destaquen el Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes, l'Agència Catalana de Protecció de Dades i el Tribunal de Defensa de la Competència.
A aquesta llista, cal afegir la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, l'Òrgan Administratiu de Resolució de Recursos Contractuals de Catalunya, l'Agència de Gestió d'Ajudes Universitàries i d'Investigació (Agaur), l'Institut Català de l'Energia, el Servei Meteorològic (Meteocat), el Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) i l'Institut Cartogràfic de Catalunya.
També vol que la Generalitat suprimeixi aquells observatoris que fan seguiment d'àmbits específics en els que ja existeixi un observatori d'àmbit estatal.