Publicat 17/12/2024 15:25

El Govern central transferir 283,4 milions a la Generalitat aquest any per finanar Rodalies

Archivo - Passatgers esperant els trens de Renfe Rodalies
Alberto Paredes - Europa Press - Archivo

BARCELONA 17 des. (EUROPA PRESS) -

El Govern central transferir aquest any 283,4 milions d'euros a la Generalitat "per compensar el dficit d'explotació" de Rodalies del 2023, segons ha informat en un comunicat aquest dimarts.

L'abonament est previst en els pressupostos vigents i compleix amb l'acord de la Comissió Mixta d'Afers Econmics i Fiscals entre l'Estat i la Generalitat, que va establir el procediment per fer efectiva la transferncia de recursos a la Generalitat.

A més, el Govern espanyol "est ultimant els trmits" per transferir abans que acabi l'any fins a 95,4 milions més a Catalunya per millorar el finanament i la prestació dels serveis de Rodalies.

Aquests fons formen part dels 201,1 milions previstos per finanar el Pla d'Acció, els nous serveis de Rodalies de Lleida i els sobrecostos dels plans alternatius de transport derivats per les obres a la xarxa.

En total, del 2024 al 2026 preveu abonar a la Generalitat 484,5 milions d'euros per a Rodalies.