Actualitzat 17/11/2023 11:37

El Govern central garanteix que el corredor mediterrani serà competitiu per a les empreses

El secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Francisco Javier Flores
EUROPA PRESS

Flores (Infraestructures) diu que des del 2018 s'han executat 2.800 milions d'euros

BARCELONA, 17 nov. (EUROPA PRESS) -

El secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Francisco Javier Flores, ha dit que l'objectiu del corredor mediterrani és que ajudi a generar un transport de mercaderies ferroviàries més competitiu perquè les empreses el vulguin fer servir.

Ho ha dit aquest divendres en el discurs inaugural de la desena edició de la trobada sobre el corredor mediterrani organitzada per 'Expansión' a Barcelona.

Ha recordat que no es tracta d'una única actuació "que s'inaugurarà un dia" sinó que es tracta d'un conjunt d'actuacions i un pla de rodalies molt més ampli.

Ha explicat que les xifres d'inversió són d'"una magnitud colossal" perquè des del 2018 s'han executat 2.800 milions d'euros i ja hi ha licitats 6.000 milions d'euros.

Ha detallat que el 85% dels projectes ja estan fets o en curs i que el 75% de les obres estan en curs, unes xifres que per Flores "mostren que el nivell d'execució és altíssim i que hi ha un compromís real" del Govern central.

PROJECTES

Sobre els projectes del corredor mediterrani a Catalunya, ha valorat que les obres que hi ha en curs mostren que "les coses es mouen, les coses s'estan fent".

Ha apuntat que la transformació de l'ample internacional de tot el tram de Tarragona està marxa i que els apartadors de la línia entre Saragossa i Tarragona ja estan licitats.

Ha dit que les obres dels apartadors, tant en la línia de Casp com en la línia de Lleida, permetran que des del Port de Barcelona puguin circular trens de 750 metres cap a Saragossa.

Ha afirmat que les obres que fan a la línia cap a Lleida compten amb una anàlisi que té l'objectiu de fer "les millores necessàries per assegurar-ne la capacitat".

"Això és important perquè permet abaixar el preu, abaixar els costos d'aquest transport, que al final és el més important", ha afegit i ha recordat que també s'han elaborat dos projectes per millorar els accessos al Port de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés