MADRID 1 des. (EUROPA PRESS) -
El Govern ha respost a l'anunci de vaga de fam de l'expresident de l'ANC Jordi Sànchez i de l'exconseller Jordi Turull recordant-los que Espanya és un Estat de dret amb protecció i garanties, i ha assegurat que tindran "un judici just".
Fonts de Moncloa afirmen que, com qualsevol altre ciutadà, els presos sobiranistes encausats pel 'procés', entre els quals es troben Turull i Sànchez, estan sotmesos a la llei i protegits també per les mateixes lleis.
Des de l'Executiu assenyalen que "el poder judicial és independent i es farà justícia". "La justícia és l'única que pot dictar sentències", subratlla el Govern central.
Després de sortir a la llum una fotografia dels líders independentistes junts al pati de la presó de Lledoners, a Barcelona, Turull i Sànchez han comunicat la seva intenció d'iniciar una vaga de fam en protesta per la seva situació de presó provisional.