Actualitzat 01/05/2025 15:50

El Govern central demana més informació als operadors elèctrics per concretar les causes de l'apagada

La vicepresidenta del Govern central i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen i la presidenta de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), Cani Fernández
Carlos Luján - Europa Press

MADRID 1 maig (EUROPA PRESS) -

El Govern central té previst cursar per escrit noves peticions dirigides als operadors elèctrics per completar la reconstrucció de l'incident de l'apagada del passat dilluns, demanant també informació sobre les hores prèvies i les referides al procés de reposició.

De moment, segons han explicat fonts del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic a Europa Press, el Govern central ha rebut gran part de la informació sol·licitada inicialment als agents del sistema.

No obstant això, donada la complexitat tècnica per a l'obtenció de certes dades, n'hi ha alguns que encara s'estan recopilant pels agents, la qual cosa ha portat el Govern central a cursar de nou algunes peticions.

El comitè d'anàlisi de les circumstàncies que van concórrer en la crisi d'electricitat del 28 d'abril va celebrar dimecres passat la primera reunió al Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic i, aquest dijous, la titular del ram, Sara Aagesen, s'ha reunit amb la presidenta de la CNMC.

De la mateixa manera, està previst que Aagesen es reuneixi divendres amb la seva homòloga de Portugal i dissabte se celebri una nova reunió del comitè d'anàlisi, aquesta vegada a la seu de Red Eléctrica (Redeia).

Contador