Publicat 03/07/2015 19:04

El Govern central bonificarà el peatge dels grans camions a l'AP-2 entre Lleida i Montblan

Autopista Ocaña-La Roda
CINTRA (FERROVIAL)

Estima que el pla per a sis trams a Espanya estalviarà 7,4 milions

BARCELONA/MADRID, 3 jul. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Ministres ha donat aquest divendres el vistiplau a sis reials decrets pels quals s'aproven els convenis entre l'Administració General d'Estat i les concessionàries d'autopistes per a la posada en marxa d'un pla de desviament voluntari de trànsit pesat (quatre o més eixos) de les carreteres convencionals a les autopistes de peatge.

Es tracta d'una prova pilot en sis trams de la xarxa viària espanyola, un d'ells a l'AP-2 entre Lleida i Montblanc, i aquest pla perquè els grans camions deixin de circular per les carreteres i desviïn el seu viatge per autopistes a canvi d'un descompte del 50% en el preu del peatge estalviarà en costos uns 53.000 euros diaris als transportistes que voluntàriament s'hi acullin.

Funcionarà com a programa pilot durant cinc mesos, fins al 30 de novembre, període en el qual l'estalvi de costos superarà els 7,4 milions d'euros, segons càlculs del Ministeri de Foment.

Els sis trams de carretera sumen una longitud total de 318 quilòmetres, segons ha explicat la vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

El Ministeri de Foment calcula que 1,3 milions de camioners podran acollir-se a aquesta iniciativa, amb la qual el Govern espanyol pretén millorar la seguretat viària i redistribuir el trànsit per les diferents infraestructures.

Els conductors de grans camions que elegeixin desviar-se a l'autopista tindran un descompte del 50% en el preu del peatge per circular pel tram alternatiu al traçat de carretera que es busca evitar.

Pel que fa als sis trams de carreteres en els quals començarà a aplicar-se aquesta mesura són el de Villalba-Villacastín de l'AP-6, les Dos Hermanas-Jerez Norte de l'AP-4, el Lleida-Montblanc de l'AP-2, el Rubena-Armiñón de l'AP-1, el Puxeiros-Poriño Frontera Portuguesa de l'AP-9 i el Leó-Campomanes de l'AP-66. Aquestes vies són en la seva pràctica totalitat titularitat d'Abertis i Itínere.

El Ministeri compta en el seu pressupost del 2015 amb una partida de 10 milions d'euros per compensar les societats concessionàries de les autopistes de peatge de les bonificacions que apliquin als peatges els camions afectats per aquesta mesura.

Al tram de carretera Lleida-Montblanc, els beneficiaris podrien sobrepassar els 145.000 vehicles pesats, amb un estalvi de costos de 5,85 euros per vehicle i recorregut i de 16 minuts en el temps de conducció.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés