MADRID, 23 des. (EUROPA PRESS) -
El Senat ha aprovat aquest dimecres la llei orgànica de modificació de la LOE (LOMLOE) amb 142 vots a favor, 112 en contra i 9 abstencions i sense cap modificació en la tramitació a la cambra alta, per la qual cosa el text no ha de tornar al Congrés i es publicarà directament en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
El president de la Comissió d'Educació al Senat, el socialista José Asensi, ha presentat el text en el ple de la cambra alta. En la seva intervenció ha repassat el procés que ha passat aquesta llei, des que es va presentar en la legislatura anterior, quan va decaure la tramitació arran de la convocatòria d'eleccions, a més de les esmenes a la totalitat al Congrés del PP, Vox i Cs, i les propostes de veto que aquest dimecres han defensat el PP, Cs i Unió del Poble Navarrès (UPN), al Senat.
Després d'agrair la tasca de tots els que hi han treballat, ha assenyalat que la norma, coneguda com llei Celaá, pretén "millorar la qualitat de les condicions per exercir el dret a l'educació" i "el domini de les competències bàsiques", el de "les noves tecnologies", l'"impuls de la lectura", l'"avanç de la formació professional", l'"autonomia dels centres" i la seva "obertura a l'entorn social".
Tal com va passar en el debat de la Comissió, la setmana passada, els partits que han presentat el veto a aquesta norma van denunciar el lleig que, en la seva opinió, el Govern central ha fet al Senat quan ha accelerat l'aprovació d'aquest text quan, segons ha explicat el portaveu d'UPN, Prudencio Catalán, la data que es preveia per acabar de tramitar la llei era el 25 de febrer.