Publicat 18/01/2019 16:15

El Govern català proposa obligar els VTC a precontractar amb una antelació mínima de 15 minuts

El conseller Dami Calvet
Europa Press

Calvet demana que les protestes dels taxistes no pertorbin l'ordre públic

BARCELONA, 18 gen. (EUROPA PRESS) -

El Govern de Catalunya ha proposat aquest divendres al Consell del Taxi obligar els vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a precontractar els seus serveis amb una antelació mínima de 15 minuts.

En un esborrany de la proposta de decret llei que el Govern est elaborant per regular l'activitat de plataformes com Uber i Cabify, consultat per Europa Press, es detalla aquesta mesura, que respondria les exigncies d'associacions de taxistes com Élite Taxi.

Davant de la Conselleria, on s'ha celebrat la trobada, uns 500 taxistes s'han concentrat el matí d'aquest divendres per exigir la precontractació dels VTC, i la protesta s'ha dissolt després de conixer la posició de la Generalitat i en considerar-la insuficient, per la qual cosa el sector del taxi ha convocat una vaga indefinida.

En roda de premsa després de la reunió amb els taxistes, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Dami Calvet, ha explicat que s'ha optat per un període de 15 minuts i no per un de superior per una qüestió de proporcionalitat i tenint en compte les normes europees: "Ni hem reculat ni hem canviat de posició", ha exposat sobre les demandes d'un interval superior, i ha defensat que han definit un temps que consideren que és robust jurídicament.

Ha detallat que aquests 15 minuts seran l'interval mínim que haur de passar entre la precontractació dels VTC i la prestació del servei, i ha indicat que altres administracions poden augmentar aquest període mitjanant la via reglamentria tenint en compte les condicions específiques del seu territori, com la ubicació i els equipament existents: "Ser un decret habilitador per a totes les administracions que vulguin fer una regulació".

Ha subratllat que el Govern treballar "conjuntament" amb les administracions com l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els ajuntaments per elaborar les normes que derivin del decret llei, a més de presentar-lo amb elles.

ALTRES MESURES

El decret llei inclour que els VTC hagin de tornar a un lloc d'estacionament després de cada trajecte, la qual cosa impedir que circulin per la via pública per buscar nous clients, i tan sols ho podran evitar si poden justificar que tenen una reserva prvia amb un altre client.

També es prohibir l'ús de la geolocalització per part de les plataformes de VTC a les seves aplicacions --els taxis sí que podran--, per la qual cosa els usuaris no podran situar on es troben aquests vehicles i quant trigaran a arribar abans de sollicitar el servei, període que no podr ser inferior als 15 minuts una vegada s'hagi contractat.

Aquest decret llei ser la mesura a curt termini que el Govern preveu per regular l'activitat dels VTC, que espera que s'aprovi i convalidi pel Parlament al més aviat possible, i també preveu l'elaboració d'una llei a mig termini per acabar de definir el model de mobilitat del transport de viatgers amb turisme per a taxis i VTC a Catalunya.

VAGA

Sobre la vaga indefinida impulsada per part d'associacions com Élite Taxi, Calvet ha defensat que les protestes són legítimes, per que s'han de convocar de manera adequada i sense pertorbar l'ordre públic.

Ha indicat que les associacions presents al Consell del Taxi han considerat insuficient el temps mínim de 15 minuts per a la precontractació, i els ha demanat que analitzin i considerin la proposta: "El que nosaltres hem posat sobre la taula marcar una tendncia".

PATRONAL

Sobre la reacció de la patronal Unauto VTC de recórrer la proposta de precontractar amb 15 minuts d'antelació, Calvet ha afirmat que és conscient que la proposta del Govern no satisfar ningú: "És el paper que ens toca fer com a Administració".

El conseller ha remarcat que l'obligació del Govern és regular perqu les plataformes de VTC no actun com a taxis, perqu és discriminatori.

Sobre les indemnitzacions que la patronal sosté que la Generalitat haur d'assumir si tira endavant aquesta norma, Calvet ha assenyalat que el reial decret llei aprovat pel Congrés a finals de setembre contempla que altres administracions desenvolupin les seves prpies regulacions: "Tenim una base jurídica slida per regular de la manera que ho estem fent".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés