BARCELONA 11 jul. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, ha admès aquest dijous que, "tal com les coses pinten", el Govern haurà de retallar l'any 2014 una paga als funcionaris per tercer any consecutiu.
"Com les coses pinten, crec que el que hem fet dos anys ho haurem de repetir tres", ha afirmat en una entrevista de Rac 1 recollida per Europa Press, en què ha subratllat que encara no es pot saber amb precisió la situació de l'any vinent.
Tot i això, admet que no pot ser optimista sobre l'escenari d'ingressos de la Generalitat l'any 2014, tenint en compte les perspectives macroeconòmiques i que encara no hi haurà un nou model de finançament autonòmic que pugui incrementar els ingressos de Catalunya.
Tot i que tant ell mateix com el president de la Generalitat, Artur Mas, han argumentat diverses vegades que 2013 ha de ser l'últim any de retallades de la despesa de la Generalitat i que el 2014 caldrà explorar la via dels ingressos, Mas-Colell reconeix que no controla "totes les variables" per afirmar que no hi haurà més retallades.
El conseller ha sostingut que, des de la lògica de l'Estat del Benestar pròpia d'Europa, el Govern ha arribat al límit en l'ajust de despesa, fet pel qual ha assegurat que, si hi ha noves retallades que no vagin en la línia de millorar l'eficiència, serà per una imposició.
"Qualsevol retallada que haguem de fer a partir d'ara és exclusivament causada perquè algú --ja es pot imaginar qui-- ens diu que no podem gastar més de 'tant' i no ens proveeix de liquiditat", ha dit.