Actualitzat 27/12/2022 15:32

El Govern atribueix que no hi hagi taula de diàleg al fet que el Govern central "s'ha tensionat"

El president de la Generalitat, Pere Aragonès
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 27 des. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat ha atribuït que no hi hagi una altra reunió de la taula de diàleg abans d'acabar l'any, com s'havia pactat en la darrera trobada, al fet que el Govern central "s'ha tensionat" amb la reforma del Codi Penal (CP) per derogar la sedició i reformar la malversació.

Fonts de l'executiu català han lamentat aquest dimarts que el clima polític a Madrid després de la reforma del CP hagi estat el motiu pel qual el govern de Pedro Sánchez "no ha complert amb la taula de diàleg", que s'havia de reunir abans d'acabar el 2023.

També han defensat que els contactes es mantenen entre tots dos executius, i han assegurat que el Govern continuarà avançant en la desjudicialització, en la qual asseguren que encara hi ha coses pendents, i en l'autodeterminació.

En aquest darrer punt, les mateixes fonts asseguren que la Generalitat treballarà en aquesta carpeta que ha de "portar Catalunya a tornar a votar en un referèndum", unes paraules que arriben després que el president del Govern central, Pedro Sánchez, ha afirmat que no hi haurà referèndum d'autodeterminació.

En concret, Sánchez ha afirmat que l'independentisme "va contra els temps", ja que tant amb la pandèmia com amb la guerra d'Ucraïna, el que s'ha imposat a Europa ha estat la integració i compartir sobirania, i també subratllat que no hi haurà un referèndum d'autodeterminació per molt que es reclami, ja que no cap en la Constitució.

Per la seva banda, l'executiu de Pere Aragonès ha destacat que els darrers mesos s'ha pogut comprovar que "el diàleg funciona i s'ha avançat en diverses carpetes de la desjudicialització", i considera que els resultats són públics i notoris.

Contingut patrocinat