Actualitzat 26/12/2018 12:28

El Govern assenyala que respondrà en el seu moment" als 21 punts de negociació proposats per Torra a Sánchez

Torra
David Zorrakino - Europa Press

MADRID 26 des. (EUROPA PRESS) -

El Govern respondrà en el seu moment" als 21 punts per a la negociació que el president de la Generalitat, Quim Torra, va plantejar al cap de l'Executiu espanyol, Pedro Sánchez, en la seva reunió a Barcelona el 20 de desembre passat, han assenyalat a Europa Press fonts governamentals.

El Palau de la Moncloa confirma així que va rebre aquesta proposta de part de Torra, malgrat que ni l'Executiu ni el Govern es van referir al document quan els seus dos representants, la ministra Meritxell Batet i la consellera de Presidència, Elsa Artadi, van comparèixer davant els mitjans de comunicació per donar compte de la trobada entre els dos presidents.

Va ser el propi Torra qui aquest dimarts va desvetllar l'existència d'aquesta "proposta d'acord democràtic" de 21 punts que li va lliurar a Sánchez en el curs de la seva entrevista al Palau de Pedralbes la vespra del Consell de Ministres celebrat a Barcelona.

En l'ofrena floral davant la tomba de l'expresident de la Generalitat Francesc Macià, Torra va enumerar tan sols els tres punts més importants que conté, al seu parer, la proposta: "la desfranquització d'Espanya i l'aïllament del feixisme i de la ultradreta"; "la regeneració democràtica i l'ètica política" i una comissió internacional que intervingui entre els governs de Catalunya i d'Espanya per les seves discrepàncies entorn del dret d'autodeterminació.

L'ACORDAT A BARCELONA

Sánchez va quedar amb Torra a celebrar una nova trobada al gener entre representants dels seus dos governs per intentar avançar en la busqueda d'una solució al "conflicte sobre el futur de Catalunya" que van reconèixer tant l'Executiu espanyol com el Govern català en un comunicat conjunt pactat després de la seva entrevista.

El problema es basa en que persisteixen encara diferències notables sobre les vies que defensen l'un i l'altre per resoldre-ho. Si el Govern de Torra insisteix que es permeti a Catalunya exercir el dret d'autodeterminació, l'Executiu de Sánchez no accepta una altra que el reforç de l'autogovern català a través d'una reforma de l'Estatut, però rebutjant de plànol l'autodeterminació, perquè no cap en la Constitució.

Contingut patrocinat