CiU i PP bloquegen aplicar un impost sobre les estades en establiments turístics
BARCELONA, 22 jul. (EUROPA PRESS) -
El Govern ha aprovat per unanimitat la llei de finançament del sistema integrat de transport públic de Catalunya, que preveu la creació d'un títol que adapta el preu a l'ús del mitjà de transport conegut com a T-Mobilitat.
Durant la sessió d'aquest dimecres del ple parlamentari, la llei, impulsada a proposta d'ICV, ha sortit endavant tot i que no en la seva totalitat, ja que ha caigut en l'última votació un increment de l'impost sobre les estades en establiments turístics que havia de revertir en el transport públic, a causa dels vots de CiU i del PP, que s'han oposat a aplicar-lo.
El PP també s'ha oposat al capítol de tributs propis per al finançament del sistema de transport públic, que ha sortit endavant amb el suport de la resta de grups, i per boca del diputat popular, Manuel Reyes, han proposat que es redueixin els càrrecs directius de TMB que existeixen "per col·locar amiguets".
Un altre dels punts que s'han posat en dubte és el de la privatització de la gestió de la T-Mobilitat, que la diputada de la CUP, Isabel Vallet, ha considerat que forma part de la dinàmica del govern de CDC: "Volen veure negoci en tot el que sigui servei públic, fer una nova estratègia de privatització perquè el que és de tots es quedi en mans dels que ho tenen tot. De La Caixa".
El diputat d'ICV, Salvador Milà, ha celebrat la virtut de la llei i el suport tecnològic comú que suposa la T-Mobilitat i ha incidit que la norma recull que les dades incorporades a aquest suport no poden ser cedits a entitats privades ni explotades amb finalitats comercials, tot i que ha reconegut que serà el nou govern que hi haurà de donar compliment.
Milà ha coincidit en aquest punt amb el diputat de CDC, Josep Rull, que ha incidit en l'impediment que posa la norma sobre l'ús comercial d'unes dades que contindran unes targetes que gestionaran empreses privades.
Per al diputat socialista, Jordi Terrades, la llei que s'ha aprovat no acaba de solucionar els aspectes reals de finançament de transport públic: "La llei nomena set figures tributàries noves que no concreten com s'implementaran i serà el govern que surti del 27S qui ho decideixi, de manera que es continua amb la falta de concreció de com s'obtindran els recursos".
Un punt en què ha coincidit amb el diputat d'ERC, Marc Sanglas, que ha dit que el Parlament se "cita a la següent legislatura per posar en marxa la mesures de finançament del transport públic".
Des de C's, Matías Alonso ha posat èmfasi que, ja que es demana un esforç al ciutadà a través de taxes impositives, l'administració ha de fer "un esforç" en la gestió i racionalització de l'autoritat competent que ho gestioni.