Publicat 30/03/2018 14:36

El Govern alemany no vetarà l'extradició de Puigdemont

Pte.Generalitat, C.Puigdemont
EUROPA PRESS - Arxiu

   BERLÍN, 30 març (DPA/EP) -

   En el cas que la Justícia alemanya decideixi lliurar l'expresident català Carles Puigdemont a Espanya, el Govern d'Angela Merkel no interposarà veto algun, segons ha publicat avui la revista alemanya 'Der Spiegel' sobre la base de fonts properes a l'Executiu.

   El cas de Puigdemont es troba actualment en mans de la Fiscalia General de Schleswig-Holstein, l'estat federat on va ser arrestat el polític català diumenge passat. S'espera que aquesta prengui una decisió la setmana vinent sobre si presenta el procés d'extradició o no davant el Tribunal Superior Regional d'aquest estat.

   D'acord amb la publicació alemanya, el Govern no té intenció alguna d'interposar un veto contra una possible entrega del polític a les autoritats espanyoles.

   Un pas així en la Cancelleria seria vist com un enfronatment jurídic-polític cap als estats federats alemanys als quals l'Estat va transferir el procediment d'aprovació en casos d'extradicions, van indicar des dels cercles del Govern alemany.

   La defensa alemanya de Puigdemont va reclamar aquesta setmana a l'Executiu de Merkel que espera que "el Govern alemany -igual que han fet ja altres Governs d'altres Estats europeus- empri la possibilitat prevista expressament per la llei i no consenteixi l'extradició de Carles Puigdemont".

   L'endemà de la detenció del líder sobiranista, Berlín va acordar el seu procediment sobre aquest cas en una conferència telefònica.

   Segons informacions de 'Der Spiegel', el diumenge a la nit, la ministra de Justícia, Katarina Barley; el ministre d'Exteriors, Heiko Maas; el cap de la Cancelleria, Helge Braun; i el secretari d'Estat del Ministeri d'Interior, Hans-Georg Engelke, van participar en aquesta conferència en la qual van acordar que no hi hagi ingerència política alguna.

Contingut patrocinat