Publicat 19/10/2021 16:10

El Govern acorda assumir el servei de Rodalies de Lleida a través d'FGC

Arxiu - El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró
David Zorrakino - Europa Press

Aprova la contractació i el manteniment integral dels nous trens per 65 milions

BARCELONA, 19 oct. (EUROPA PRESS) -

El Govern ha acordat aquest dimarts assumir el servei de Rodalies de Lleida a través de Ferrocarrils de Generalitat de Catalunya (FGC), que es preveu que operi les línies RL3 i RL4 a partir del 2024.

Ho ha anunciat el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu, amb la seva portaveu, Patrícia Plaja, en qu ha dit que ha de ser "l'avantsala del trasps total i efectiu" del servei.

"Convoco l'Estat a fer el trasps complet de Rodalies, no el trasps de pa sucat amb oli del 2009. La ciutadania de Catalunya no es mereix l'actual servei que presta Renfe a Catalunya, ni retards ni dficits en infraestructures", ha sostingut.

El vicepresident ha indicat que es compraran nous trens que permetran doblar els serveis i que s'aportar el personal i el finanament a favor de la puntualitat, la neteja, la intermodalitat i una connectivitat més elevada "perqu els ciutadans de Lleida vegin una clara millora per traslladar-se a Cervera i Manresa".

Per a la prestació d'aquests nous serveis, el Govern ha autoritzat una despesa plurianual per adquirir quatre trens elctrics i el seu manteniment per un període de 15 anys, el subministrament est valorat en 44 milions d'euros i el manteniment en 21,2 milions.

La freqüncia de pas entre Lleida i Cervera passar de sis a 12 viatges, mentre que el tram de Cervera i Manresa passar de tres a cinc, amb un increment del 100%.

'SÍ O NO'

Per la Generalitat, aix és una "avanada" perqu és el model que vol per a tot Catalunya, motiu pel qual Puigneró ha avanat que en la prxima reunió bilateral plantejar a l'Estat el trasps i s'exigir una resposta de 'sí o no'.

S'espera que el corredor Lleida-Manresa consolidi més de 450.000 viatges el 2026, xifra que suposar un increment del 55% de la demanda ferroviria respecte al 2018, segons ha assenyalat.

Ha retret que "els drets dels ciutadans no haurien d'estar en discussió" i que s'ha demostrat que actualment no s'est fent bé, per la qual cosa ha convidat a pujar a un tren d'FGC i un de Renfe per veure les diferncies.

El trasps de la gestió en tot el servei de trens catal, "requereix la voluntat del Govern central perqu sigui efectiu i no deficitari com el que es va fer el 2009 sense vies, sense catenries, sense trens i sense personal", ha emfatitzat.

Puigneró ha dit que al Govern li agradaria assumir tot el trasps de Rodalies, per s'ha comenat per Lleida perqu suposa el 10% del total i aix és assequible, mentre que ha afegit que per assumir-ne la totalitat s'hauria de "tenir la capacitat de reduir el dficit fiscal i recaptar impostos" per poder-ho pagar.

TREBALLADORS

Segons el vicepresident, l'inici de la gestió s'ha definit el 2024 perqu s'ha de fer "tot el procés de licitació i compra de trens", entre altres aspectes, per la qual cosa és un procés que no és immediat, tot i que li agradaria.

Sobre els treballadors ha dit que "no han de patir" perqu tothom que treballa en aquesta línia podr decidir entre continuar-hi treballant per a FGC o per a Renfe en alguna de les seves altres línies.

"La ciutadania no pot esperar 10, 15 o 20 anys perqu la Generalitat vagi assumint a poc a poc Rodalies, perqu es produeixen moltes avaries per la falta d'inversió en les infraestructures", ha sentenciat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés