ROBER SOLSONA (EUROPA PRESS)
BARCELONA 30 jul. (EUROPA PRESS) -
El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha demanat aquest divendres que el Govern espanyol afavoreixi l'estalvi a llarg termini i ha defensat que hi hagi un acord clar dels empresaris, persones, sindicats i l'Estat: "És necessari i bo".
Ho ha dit en la roda de premsa de presentació de resultats del primer semestre, en qu l'entitat bancria va obtenir un benefici ajustat de 1.278 milions d'euros, sense extraordinaris associats a la fusió amb Bankia.
Gortázar ha sostingut que es pot debatre sobre si s'ha d'afavorir d'una manera o altra, o amb un instrument o altre, perqu es tracta d'una discussió complexa, i s'ha de combinar amb les necessitats fiscals de l'Estat, en les seves paraules.
Ha assegurat que estan a disposició de tots els agents socials, perqu creu que s'ha de tenir clar que fomentar l'estalvi és una cosa que s'ha de "buscar i incentivar", ha afegit.
Gortázar ha dit que es poden fer coses perqu l'estalvi que es produeix a través de les empreses amb els seus treballadors pugui tenir un creixement important, tal com existeix en altres pasos, i ha dit que es tracta d'una "molt bona iniciativa".
"Crec que no ha de ser a costa de penalitzar altres tipus d'estalvi a llarg termini que també són necessaris i convenients", ha afegit.