Actualitzat 17/12/2013 21:45

Gordó defensa que Catalunya té "dret i legitimitat per tenir un estat propi"

TARRAGONA 19 oct. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Justícia de la Generalitat, Germà Gordó, ha defensat aquest dissabte a Reus (Tarragona) que Catalunya té "dret i legitimitat per tenir un estat propi", tenint en compte que aquests són drets reconeguts a totes les nacions, ha defensat.

La legitimitat, segons la seva opinió, ve atorgada per "allò que lliure i democràticament expressen els ciutadans votant i amb les manifestacions al carrer", ha informat la Conselleria en un comunicat.

Gordó ha recordat que el Consell Asessor per a la Transició Nacional ja ha traçat els diferents camins que fan possible la celebració d'una consulta, i per aquesta raó ha invitat al Govern Espanyol a acceptar que el referèndum és "jurídicament possible".

En el marc de la jornada 'El procés cap a un Estat propi: perspectives jurídiques', ha reivindicat la tradició catalana de diàleg i pacte, un escenari ara mateix "complicat", ha reconegut.

"El que no poden ser les constitucions és una gàbia que tingui empresonada a la gent", ha afegit.

Contingut patrocinat