MADRID, 29 gen. (Portaltic/EP) -
Google ha actualitzat les seves polítiques contra l'abús de cara a les properes eleccions al Parlament Europeu del 26 de maig, entre les quals destaca el requeriment als anunciants polítics d'identificar-se i la difusió de la seva eina gratuta Shield per protegir organitzacions davant de ciberatacs.
Les organitzacions que vulguin contractar anuncis polítics durant les eleccions europees hauran de proporcionar a Google documentació per acreditar la seva identitat i que es tracta d'una entitat o ciutad europeus, com ha compartit la companyia en una publicació oficial.
Google proporcionar també als usuaris informació addicional sobre els anuncis per mostrar de manera clara quina organització o partit paga la propaganda política, així com els anuncis de suport a causes políticques o recaptació de fons.
A més, la companyia de Mountain View publicar en uns mesos un informe de transparncia sobre els anuncis polítics contractats durant els comicis europeus, acompanyat d'una biblioteca per fer la informació més accessible.
PROTECCIÓ PER A CAMPANYES I PERIODISTES
Al costat d'aix, Google crear equips especialitzats en la detecció d'abusos durant les eleccions europees, des d'atacs de 'phishing' d'un estat contra un altre fins a l'alteració de mapes per dificultar l'arribada als centres de votació. També organitza els cursos 'Protect your election' per formar sobre les amenaces online electorals.
Així mateix, la companyia nord-americana ha passat a oferir de manera gratuta la seva eina de seguretat Project Shield per protegir campanyes polítiques, organitzacions, ONGs i periodistes europeus davant dels atacs de denegació de servei (DDoS).