MADRID, 21 Nov. (Portaltic/EP) -
Google ha anunciat límits en l'abast dels anuncis polítics que apareixen a les cerques, a Youtube i de format display, i ha promès prendre mesures contra les afirmacions que es pot demostrar que són falses.
"A causa de la recent preocupació, el debat generat al voltant dels anuncis polítics i la importància de la confiança durant el procés democràtic, volem millorar la confiança dels votants sobre els anuncis polítics que es poden veure a les nostres plataformes publicitàries", ha explicat en un comunicat el director de gestió de producte de Google Ads, Scott Spencer.
El principal canvi serà limitar l'abast dels anuncis polítics que apareixen en cerques, a YouTube i de format display, la qual cosa suposa que si la publicitat és de naturalesa política ara només podrà ser dirigida per edat, gènere i localització, fins al nivell de codi postal.
Google ha aclarit que "està en contra de les seves polítiques" que els anuncis de les seves plataformes "facin afirmacions falses", però ha explicat que ha afegit noves mesures per "fer-ho de manera més explícita".
Per això, quan les mesures entrin en vigor es prohibiran els 'deepfakes', continguts enganyosos sobre el cens i anuncis amb afirmacions falses que podrien reduir de manera significativa la participació o la confiança en un procés democràtic, segons el comunicat.
Així mateix, Google ha advertit que "ningú pot jutjar totes les declaracions polítiques o insinuacions", per la qual cosa té pensat dur a terme accions "molt limitades" i només per a "violacions clares".
La nova mesura anunciada per Google entrarà en vigor de manera immediata al Regne Unit amb motiu de les eleccions generals que se celebraran al país el proper 12 de desembre. A finals d'any arribarà a la Unió Europea i en la resta del món tindrà efecte a partir del 6 de gener del 2020.