MADRID 28 oct. (EUROPA PRESS) -
El president de la Comunitat de Madrid, Ignacio González, ha reclamat aquest dilluns al Ministeri de Foment una "mesura singular" per recuperar l'activitat de l'Aeroport de Madrid Barajas més enllà de la baixada de taxes aeroportuàries anunciada per la ministra del ram, Ana Pastor.
Durant un esmorzar informatiu organitzat per Europa Press, González ha indicat que aquesta mesura de rebaixar les taxes li sembla "bé", però ha considerat que "no és suficient" perquè és un factor que afecta no només Barajas sinó també "tots els aeroports".
"No és una mesura singular, que és el que necessita exactament Barajas per potenciar-lo", ha indicat González, que ha assenyalat que el treball de la Comunitat s'està traduint ara en "plans conjunts d'actuació", a més de converses amb companyies aèries, teleoperadors i hostalers.
El dirigent madrileny ha dit que són "accions singulars conjuntes per anar als mercats" i "intentar convèncer". "Espero que recuperi la sendera de creixement", ha afegit González, que ha destacat que un altre dels problemes que té Barajas és el conflicte d'Iberia.
Ha considerat que les qüestions internes de la companyia han arribat al punt que es "redueixin els vols i l'operativa", i que "no es pugui desenvolupar la seva companyia de baix cost".
En aquest punt, ha afegit que les baix cost s'han vist molt afectades per la pujada de taxes. "Algunes s'han reduït de manera molt dràstica i altres han tancat les seves bases", ha explicat González, qui considera que a dia d'avui aquestes companyies són "fonamentals" per poder mantenir l'operativa de Barajas, perquè els ciutadans "s'hi han acostumat" i "saben que poden volar a preus més barats".