Publicat 11/04/2014 13:51

Gomà (ICV-EUiA) creu que Collboni "no obrirà una nova etapa" al PSC de Barcelona

Ricard Gomà, ICV-EUiA
EUROPA PRESS

Presenten al·legacions a la reforma de la Diagonal per "classista, no prioritària i autoritària"

BARCELONA, 11 abr. (EUROPA PRESS) -

El líder d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Barcelona, Ricard Gomà, ha assegurat aquest divendres que no veu l'alcaldable del PSC elegit a les primàries, Jaume Collboni, "cap indici que faci pensar que obrirà una nova etapa" en el grup municipal socialista.

En roda de premsa, ha destacat que, malgrat el canvi de lideratge del PSC, no creu possible que hi hagi més articulació dels partits d'esquerra al consistori ja que, en el que va de mandat, el PSC "ha fet més de complement del Govern municipal que d'oposició".

Ha rebutjat valorar la dimissió del fins a aquest dijous primer secretari de la federació del PSC a Barcelona, Carles Martí, perquè "no té cap càrrec públic i és una qüestió interna de partit".

DIAGONAL

Gomà ha anunciat que presentaran al·legacions a la reforma de la Diagonal impulsada pel Govern municipal, que afecta el tram entre Passeig de Gràcia i Francesc Macià, perquè segons ell no és prioritària i és classista perquè respon als interessos del "lobby privat dels comerciants de luxe".

L'ha qualificada d'"injusta" perquè el Govern municipal hauria de prioritzar la inversió en la millora dels barris i perquè el tram de la Diagonal que està en pitjors condicions i necessitaria reformar-se és el comprès entre Marina i Verdaguer, segons ell.

"Ha estat una decisió segrestada per interessos comercials i autoritària que s'ha pres a esquena dels ciutadans", ha lamentat, i ha reiterat que hauria d'haver-se discutit en un procés participatiu però que l'alcalde, Xavier Trias, privatitza el procés de presa de decisions per poder privatitzar la ciutat.

Ha lamentat que la reforma no inclogui la connexió entre les dues xarxes de tramvia, Trambaix i Trambesòs, i ha criticat que Trias "s'omple la boca amb l'aposta per la smart city" però després no treu partit al qual segons ell és el mitjà de transport de la ciutat més eficient i sostenible.

A més, ha criticat que no s'ampliï l'espai per a vianants; que el carril bici no sigui continu ni estigui segregat, que es reubiqui la parada d'autobús respecte dels Jardins de Salvador Espriu --perquè connecta amb el Metro-- i que la reforma no prevegi la reducció del trànsit a l'avinguda, que "seguirà i han estat una autopista urbana".

En aquest sentit, ha opinat que no reduir el trànsit a l'avinguda implicarà no poder complir l'objectiu del Pla de Mobilitat Urbana de reduir els desplaçaments de connexió en transport privat del 52% al 42%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés