Publicat 30/10/2024 08:31

Goirigolzarri presentar aquest dimecres la seva renúncia voluntria com a president de CaixaBank

El president de CaixaBank, José Ignacio Goirigolzarri
Gustavo Valiente - Europa Press

MADRID 30 oct. (EUROPA PRESS) -

El president de CaixaBank, José Ignacio Goirigolzarri, presentar aquest dimecres la seva renúncia voluntria al crrec del consell d'administració que l'entitat, com és habitual, celebrar de forma prvia a la presentació de resultats, que tindr lloc aquest dijous, segons informa el diari 'La Vanguardia'.

Segons recull la mateixa informació, és possible que aquest mateix dimecres es conegui al substitut de Goirigolzarri, encara que el canvi es podria fer efectiu més endavant.

Goirigolzarri és president executiu de CaixaBank des del 2021, quan l'entitat va absorbir a Bankia, on també ocupava el crrec de president des del 2012. La integració d'ambdues entitats va crear el major banc del mercat espanyol.

Tal com també apunta 'La Vanguardia', amb aquest possible relleu dins la 'cúpula' de CaixaBank torna a estar sobre la taula la qüestió de la presidncia executiva, un crrec que al Banc Central Europeu (BCE) li genera dubtes per concentrar funcions executives i de representació.

No obstant aix, en la banca espanyola, dos dels grans grups, Santander i BBVA, mantenen aquest lloc, que ocupen Ana Botín i Carlos Torres.