Publicat 5/7/2020 13:07:48 +02:00CET

Glovo ultima un acord per incloure tots els mercats de proveïments d'Espanya a la seva plataforma

Un repartidor de Glovo munta una bicicleta durant la seva jornada laboral.
Eduardo Parra - Europa Press - Archivo

Reforçarà la seva aposta gastronòmica amb més restaurants amb estrella Michelin

MADRID, 5 jul. (EUROPA PRESS) -

L'aplicació de repartiment Glovo ultima un acord per incloure a la seva plataforma tota la xarxa de mercats de proveïments d'Espanya per impulsar la digitalització dels comerços locals, que s'ha demostrat com a necessària durant la crisi del coronavirus, segons els impusors de la iniciativa.

"Tenim avançat un acord amb els mercats de proveïments de tota Espanya. El primer pas d'aquest projecte va ser amb el Mercat de la Paz a Madrid, però ara és molt més ambiciós el portar a tots els mercats a la nostra aplicació", ha explicat el director general de Glovo Iberia, Diego Nouet, en declaracions a Europa Press.

Glovo, present en 197 ciutats d'Espanya, reforça així la seva aposta per revitalitzar i ajudar a digitalitzar el comerç local. Així, després del recent acord signat amb Fedepesca, que permetrà a més de 7.000 peixateries vendre el seu gènere a través de l'app i incentivar el consum d'aquests productes, la plataforma explica que té "molts projectes" sobre la taula i negocia amb altres sectors alguna aliança similar.

"El gran avantatge de Glovo és que és una aplicació multicategoria, ja que no només ens centrem en restaurants, sinó que hi ha botigues de barri, mercats municipals, peixateries o floristeries, perquè volem fer-ho tot accessible en la nostra app", ha explicat el directiu.

Nouet reconeix que la digitalització "serà una eina clau per al futur", com s'ha demostrat durant la crisi sanitària. "Hi ha molts establiments i botigues que ho tenien pendent, però amb el tema del Covid-19 hi ha hagut una tremenda acceleració. A més, el digitalitzar-se acaba sent una millora per a tot l'entorn, ja que suposa una revitalització de l'economia d'Espanya, on la gran majoria de les empreses són pimes", ha recalcat.

L'ALTA GASTRONOMIA S'APUNTA Al 'DELIVERY'

D'altra banda, la crisi del coronavirus, que va comportar el tancament dels restaurants per l'estat d'alarma, ha provocat que molts establiments per pal·liar l'impacte apostessin per llançar els seus serveis de 'delivery', la qual cosa ha permès a la plataforma sumar més de 2.500 restaurants en els últims tres mesos, dels quals més del 20% són d'alta cuina.

"Observem que aquest ritme del Covid-19 no s'està frenant i s'està mantenint. Estem contents de ser el salvavides de negocis que estan sofrint molt", ha assegurat a Europa Press.

A més, a l'oferta del servei a domicili també s'ha apuntat l'alta gastronomia amb restaurants amb estrella Michelin, com és el cas de Dabiz Muñoz, que ha llançat durant el confinament 'GoXo', la seva línia de 'delivery' amb Glovo.

"És brutal l'èxit que està tenint", ha dit Nouet, que ha avançat que l'aplicació presentarà "diverses sorpreses" en les properes setmanes amb l'entrada de nous restaurants amb estrella Michelin a la plataforma.

D'aquesta forma, en la 'app' ja estan presents restaurants com Viridiana, un clàssic de la gastronomia madrilenya amb 'Caprichos Compartidos', Taverna Arzábal, Soy Kitchen, Amparito Roca o Tepic a la capital, mentre que figuren Flaix Flaix, Il Giardinetto, el Bar Cañete o Escalope Armando, que pertany al grup La Ancha, a Barcelona.