MADRID, 18 jul. (EUROPA PRESS) -
Glovo ha tancat una nova ronda de finançament de 115 milions d'euros per afermar el seu creixement i ha incorporat com accionista de referència el grup polonès AmRest, propietari de La Tagliatella, amb una inversió de 25 milions en la 'start-up' i un lloc al consell.
A més d'AmRest, Glovo dona entrada amb aquesta nova ronda als fons europeus Idinvest Partners i GR Capital, així com altres inversors minoritaris, alhora que la japonesa Rakuten, patrocinadora del FC Barcelona, Seaya i Cathay Innovation reafirmen la seva aposta pel model de negoci de la plataforma digital.
Glovo ha ressaltat que aquesta nova injecció de capital li permetrà continuar invertint per optimitzar la plataforma i els seus recursos tecnològics, amb la finalitat de millorar el servei tant a repartidors com a usuaris i establiments associats.
La companyia augmentarà el seu equip 'tech' amb la contractació de més de 100 enginyers en els propers mesos amb l'objectiu de convertir-se en el 'hub' tecnològic de referència al Sud d'Europa.
Aquesta inversió de 115 milions d'euros posiciona Glovo com una de les empreses espanyoles que ha rebut una inversió més gran el 2018, segons ha destacat l'empresa.
"Estem molt contents amb aquesta nova injecció de liquiditat que ens permetrà seguir creixent de manera accelerada", ha ressaltat el conseller delegat i cofundador de Glovo, Oscar Pierre.
"La meva principal prioritat és invertir per augmentar el nostre equip de 'tech' per seguir optimitzant la plataforma i oferir el millor servei del sector als tres eixos principals: repartidors, usuaris i establiments i convertir-nos així en la seva app de 'delivery' de referència", ha afegit.
Latham & Watkins, empresa d'advocats internacional, ha assessorat Glovo en aquesta nova ronda de finançament.
Dins de la nova ronda de finançament, AmRest, propietari de La Tagliatella, Blue Frog i KAAB, entre d'altres ensenyes, invertirà 25 milions d'euros en Glovo, fet que li assegurarà un lloc al consell d'administració de la plataforma digital de repartiment de menjar a domicili, segons ha informat aquest dimecres el grup polonès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
En concret, després dels contractes subscrits, AmRest adquirirà un tram de les participacions de nova emissió de Glovo i comprarà una part de les antigues a alguns dels seus socis. Com a resultat de la inversió, l'empresa polonesa passarà a ser coinversor principal, amb un 10% de totes les participacions de Glovo.
"Tenint en compte la creixent importància i impacte de les tecnologies digitals en el sector de la restauració i la quota de mercat cada vegada més gran del canal en línia de comandes de menjar a domicili, el consell d'administració d'AmRest està convençut que l'associació amb Glovo contribuirà a reforçar la posició de la companyia en el segment d'agregadors i repartiment a domicili", ha destacat el grup de restauració.
AmRest ha ressaltat que aquesta nova inversió en empreses digitals és una decisió natural que encarna la seva estratègia per liderar el 'food delivery'.
Aquesta operació se suma a l'adquisició d'una participació majoritària, un 51%, al Restaurant Partner Polska, que opera amb la plataforma Pizzaportal.pl a Polònia, un agregador que ofereix menús de més de 2.500 restaurants a 400 ciutats.
NIALL WASS, EXUBER, PRESIDENT DEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ
D'altra banda, Glovo ha nomenat Niall Wass, antic vicepresident sènior en Uber, president del consell d'administració.
Wass havia exercit en el darrer any la funció de conseller per Glovo en la seva estratègia de creixement internacional