David Zorrakino - Europa Press - Arxiu
BARCELONA 26 gen. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Economia i Hisenda de la Generalitat, Jaume Giró, ha acusat el Govern de centralitzar la gestió dels fons Next Generation, i ha assegurat que "Espanya és el problema de Catalunya".
Ho ha dit en resposta a una interpellació en el ple del Parlament d'aquest dimecres, en la qual també ha criticat el comportament "trist i deplorable que est tenint el Govern amb la gestió domstica" dels fons Next Generation.
En la interpellació, la 'cupaire' Eullia Reguant ha demanat al conseller que el Govern doni resposta als ajuntaments sobre "quines convocatries hi ha" per rebre aquests recursos, i li ha exigit també transparncia sobre la borsa d'empreses interessades.
En la seva rplica Giró ha dit que el paper de la Generalitat en les convocatries és de "gestoria: aix sí, treballem a més 'pro bo', perqu l'IVA va al nostre crrec", i ha criticat que, al seu judici, no s'est aplicant el principi de subsidiarietat.
"El que passa amb els fons UE és un nou episodi del que molts sabem des de fa temps. Senyora Reguant, el problema no és Europa ni els fons UE, el problema és Espanya", ha remarcat.
La diputada ha insistit que amb l'arribada d'aquests fons UE s'han de reforar els serveis públics para "quan arribin els problemes de sobreendeutament, que sempre acaben afectant als mateixos: Demanem que Catalunya no sigui presó de pobres".
Giró li ha demanat que doni "un vot de confiana" als fons UE, li ha urgit a treballar perqu, a més de les grans empreses, també beneficin a les pimes, i desitja que l'endeutament es pugui anar resolent a poc a poc.