Defensa una república sobirana compatible amb l'horitzó confederal i independentista
BARCELONA, 4 des. (EUROPA PRESS) -
El membre de Podem Catalunya, Joan Giner, ha signat aquest dilluns juntament amb altres activistes de Podem i dels 'comuns' un manifest a favor de la candidatura de Xavier Domènech en les eleccions del 21 de desembre, Catalunya en Comú - Podem (CatECP).
En el document, consultat per Europa Press, es defineixen com a rebels, asseguren que "vocació de majories i radicalitat van de la mà" i es comprometen a transformar la societat i guanyar sobiranies.
"Per això defensem l'obertura d'un procés constituent per posar en peu una república catalana social, feminista, democràtica i ambientalment justa. Una República plenament sobirana, compatible tant amb un horitzó confederal com a independentista", concreten.
En el dia en què el Tribunal Suprem ha decidit mantenir a la presó el vicepresident destituït de la Generalitat, Oriol Junqueras, el conseller cessat Joaquim Forn, el president d'Òmnium i l'exlíder de l'ANC, els signants aposten per una república "on les llibertats i drets civils i polítics siguin reals i garantits i on la diversitat no sigui motiu per ficar a la presó a ningú".
El manifest que dona suport a la candidatura de Domènech aposta per teixir complicitats a Catalunya que reforcin el projecte confluent posant al centre l'activisme i el "esperit de ruptura i de canvi" .
Els signants, entre els quals es troben els activistes Josep Sementé, Maurici Tamayo, Nati Veraguas, Sandra Ezquerra, Sergi Talamonte, Sònia Farré i Xevi Montoya, defensen l'obertura d'un procés constituent per aconseguir la república que defineixen.
L'escrit recull l'esperit dels documents fundacionals de CatComú aprovats a l'assemblea fundacional del 8 d'abril, per la qual cosa entre els signants es troben alguns membres de la Coordinadora Nacional de la formació i membres d'altres candidatures municipalistes com Barcelona en Comú, Comú de Lleida, Cornellà en Comú - Crida per Cornellà, Sitges en Comú, Som VNG i Tarragona en Comú.
Entre els signants també es troben alguns membres que van formar part de l'Executiva de Podem Catalunya liderada per Albano-Dante Fachin --que no és un dels signants--, alguns d'ells, com Giner, dels anticapitalistes de Revolta Gloval, i altres d'altres cercles de la formació morada a Catalunya.
La seva intenció és continuar construint CatComú de la mà dels moviments socials, amb una perspectiva rupturista i posant "la radicalitat democràtica al centre del projecte polític confluent".