Actualitzat 17/12/2013 21:08

El ginecòleg acusat per abusar de desenes de pacients ho nega però admet ser "afectuós"

Diu que podria haver algun "fregament involuntari" en el clítoris al fer tactes vaginals

BARCELONA, 16 set. (EUROPA PRESS) -

El ginecòleg acusat de 35 delictes d'abusos sexuals a pacients del 2003 al 2006 quan treballava al Centre d'Assistència Primària (CAP) del carrer Rio de Janeiro de Barcelona ho ha negat en el judici que ha començat aquest dilluns a l'Audiència provincial, tot i que ha afirmat que és "afectuós".

"Sóc amable, escolto els pacients, els parlo. Sóc potser una mica diferent a la resta de professionals", ha destacat Sami Y. --per a qui el fiscal demana 223 anys de presó-- en la seva declaració davant de la jutge, en què ha insistit en la falsedat de les acusacions.

Les considera una "agressió molt greu" a la seva persona i com a professional, ja que mai ha fet tocaments de clítoris, pits, introducció de dits en la vagina i a l'anus amb ànim libidinós.

També ha explicat que algunes dones tenen el forat vaginal més prim o --en el cas de les persones obeses-- o és més difícil fer aquest tipus d'anàlisis en elles, per la qual cosa es pot haver realitzat algun "fregament involuntari" al portar a terme tactes vaginals.

Ha negat a més tocaments a les cuixes i haver posat gel als mugrons --com algunes pacients denuncien-- i qualifica aquestes acusacions de "malicioses i tendencioses", ja que en les seves consultes no té gel ni nevera.

TREBALLAR AMB GUANTS

El ginecòleg ha sentenciat que sempre ha treballat amb un guant en cada mà i que negar-ho és "el més dolorós" que ha sentit en la seva vida professional.

"Crec que no he vist cap ginecòleg en la meva vida que utilitzi més guants que jo", ha afirmat, i ha dit que no dedicava a cada pacient més de 15 minuts, amb la presència d'una infermera.

Sobre la presència de personal d'infermeria al CAP i en les seves consultes privades del centre mèdic Cemedic de Premià de Mar (Barcelona) i del carrer Doctor Pi i Molist de Barcelona, ha assegurat que eren al seu costat, tot i que no pot certificar que estiguessin en cada instant de la consulta: "Em sorprèn que les pacients diguin que no".

El fiscal l'acusa de 35 delictes d'abusos sexuals en les seves diferents modalitats per presumptament haver realitzat un mínim de 29 episodis d'abusos, i ha demanat una pena de 223 anys de presó i que indemnitzi cada víctima amb 6.000 euros per danys morals.

Contingut patrocinat