Actualitzat 17/12/2013 20:46

La Guàrdia Civil alerta de "pressions" a Gibraltar

Fa "serioses protestes" contra el Govern de Gibraltar per la falta de suport

Imagen de la frontera de Gibraltar desde La Línea
Foto: EUROPA PRESS

   MADRID, 23 Ago. (EUROPA PRESS) -

El secretari de l'Associació Unificada de la Guàrdia Civil (AUGC), Alberto Moya, ha dit que els guàrdies civils de Gibraltar estan sent "molt pressionats" i que pateixen una "persecussió personal".

   "A la duana d'Algesires i en les aigües adjacents, realment els guàrdies civils sí que estan sent molt pressionats", ha manifestat Moya, en declaracions a la Cadena COPE recollides per Europa Press.

   Dit això, ha assegurat que "de la persecució professional s'ha passat a la persecució personal de les milers de persones que travessen 'La Verja' i no veuen" que el treball que estan duent a terme "està molt lluny d'una rutina policial" i que està sent "cada vegada més complicat" perquè "qualsevol intervenció" pugui acabar en un "conflicte entre estats i per descomptat l'exigència de responsabilitat als guàrdies civils".

   "A més a més, la pressió mediàtica del moment. Aquesta situació tensa que hi ha en la duana es trasllada també al mar. És a dir, les patrulleres de la Guàrdia Civil segueixen i han estat fustigades per les patrulleres de la Royal Navy", ha explicat, per després afegir que s'han produït "incidents greus", com que s'hagi "tirotejat una bandera espanyola en un exercici de tir".

   En aquesta línia, ha afirmat que també "es van detenir quatre guàrdies civils quan es perseguia narcotraficants i no eren precisament fent una activitat il·legal". "Perseguien a delinqüents i cap suport per part de les autoritats de Gibraltar. Ara mateix, sí que tenim serioses protestes contra el Govern de Gibraltar", ha asseverat.

CONTROLS DUANERS

   Preguntat sobre per a què estan servint els controls en la duana, ha respost que no es pot oblidar que Gibraltar és "un paradís fiscal". "Qualsevol mercaderia que entra i surti té fàcil canalització cap a l'exterior", ha precisat.

   "S'ha sentit molt que els controls cap a l'interior, cap a Gibraltar, no estan justificats. Sí que ho estan", ha assegurat, per després insistir que "els controls estan més justificats", doncs "en el moment en què s'ha augmentat la intervenció policial en duanes" i "el tràfic de mercaderia de contraban a través del mar s'ha intensificat".

Contingut patrocinat