Publicat 25/06/2015 16:16

La Generalitat va destinar més de 210 milions a Spanair, segons la Sindicatura de Comptes

Lectura de poemas en el quinto aniversario del accidente de Spanair
EUROPA PRESS

BARCELONA, 25 juny (EUROPA PRESS) -

La Generalitat va aportar 211,25 milions d'euros a Spanair entre el 2009 i el 2012, quan l'aerolínia va fer fallida, a través d'aportacions de capital i de préstecs directes o indirectes --per a altres accionistes de la companyia--, segons un informe publicat aquest dijous per la Sindicatura de Comptes de Catalunya.

L'organisme fiscalitzador ha analitzat els comptes de Spanair i dels seus accionistes des que va ser adquirida majoritàriament per inversors catalans el 2009 fins que va deixar d'operar el gener del 2012, amb l'objectiu de dilucidar les aportacions de capital públic que va rebre l'aerolínia.

La Sindicatura no realitza una suma total del capital públic aportat donada la diversitat de societats de l'administració que van participar a Spanair, la multiplicitat de vies per les quals van recolzar la companyia presidida per Ferran Soriano i la combinació de participacions amb inversors privats.

A més, la Sindicatura de Comptes ha acceptat les al·legacions de Fira de Barcelona per les quals argumenta que les inversions que va fer --25,5 milions-- procedien de fons propis, per la qual cosa no poden considerar-se inversions públiques, malgrat que la Fira té en el seu accionariat l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat.

XARXA DE SOCIETATS

L'informe sí que detalla la xarxa de societats públiques i privades --i les seves interconnexions-- que van participar d'una manera o d'una altra en el finançament de Spanair en aquests anys, detallant les aportacions públiques a través d'aportacions de capital, préstecs, despeses de funcionament i avals.

El document recull que el 2009 la Generalitat va dedicar 44,75 milions d'euros a préstecs per finançar la inversió pública --de l'àmbit de l'Executiu català i de l'Ajuntament de Barcelona-- i privada necessària perquè Spanair passés a tenir majoria de capital català, ja que l'aerolínia sueca SAS es volia desprendre de la companyia espanyola.

El 2010 el Govern va continuar concedint préstecs a inversors públics i privats per dedicar-los a Spanair, i a més va fer aportacions de capital a l'aerolínia a través d'empreses de la Generalitat.

El 2011 va optar per l'opció de préstecs i préstecs participatius directament per a Spanair per un import de 80,5 milions, i el 2012 va prestar 10 milions a l'aerolínia a través de l'empresa pública Avançsa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés