Critica que, amb l'actual ritme, el pla de Rodalies trigarà "59 anys" a culminar-se
BARCELONA, 9 febr. (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha demanat aquest divendres al Ministeri de Foment que executi les obres necessàries a Catalunya i ha assegurat que les promeses d'inversió fetes pel Govern espanyol són "una pluja de papers, no de milions".
En una entrevista de Tv3 recollida per Europa Press, ha recordat que hi ha inversions promeses des de l'etapa de Francisco Álvarez-Cascos com a ministre de Foment, per la qual cosa ha assenyalat que "s'ha de veure si s'inicien i finalitzen".
"Que facin projectes està bé, però que s'inaugurin és molt millor", i ha recordat projectes que han quedat aturats durant mesos, com l'Estació de l'AVE de la Sagrera de Barcelona, la variant de Vallirana de la N-340, i la connexió de la A-2 i la B-30 al Baix Llobregat.
Ha criticat que "el 2007 l'Estat era el 35% de tota la inversió i l'any passat va ser el 13%", encara que creu que els ministres de Foment han estat conscients de la desinversió que assegura que viu Catalunya.
Així, ha criticat que el pla de Rodalies anunciat pel Govern central s'està executant amb lentitud: "Amb el ritme que porten d'aquí a 59 anys estarà acabat".
Ha defensat que "invertir a Catalunya a l'Administració de l'Estat li és rendible", i ha posat com a exemple l'ús i el retorn social de les estacions de l'AVE de Barcelona, Tarragona, Girona, Lleida, Figueres (Girona), així com l'Aeroport de Barcelona-El Prat.
ARTICLE 155
Després de la intervenció de la Generalitat per l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, la primera reunió de la Conselleria amb el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va ser aquest dimarts per tractar el dispositiu activat per les nevades, cosa que Font no s'ha aventurat a valorar "si és bo o és dolent".
"Ens van dir que tenien poques ganes d'intervenir, perquè era una mesura puntual" que no ha repercutit en el dia a dia del departament, més enllà que s'ha generat una doble burocràcia perquè el Ministeri supervisa les decisions que abans es remetien al conseller.
TENIR GOVERN I ESTABILITAT
Font ha demanat "que Carles Puigdemont pugui ser el proper president de Catalunya" perquè es formi Govern i es generi estabilitat tant per eixamplar la base independentista com per dur a terme polítiques públiques de desenvolupament.
És per això que ha vinculat la formació del Govern i l'aprovació dels Pressupostos de la Generalitat al fet que es pugui demanar un crèdit al Banc Europeu d'Inversions (BEI) per completar les obres de la L9 i la L10 del Metro de Barcelona d'aquí a "quatre o cinc anys".
"A l'estiu inaugurarem, com ens vam comprometre amb l'Ajuntament de Barcelona, les estacions de Foneria i Foc Cisell, i el 2019 les de Torrassa i Provençana de l'Hospitalet" de Llobregat, ha augurat.