Publicat 30/11/2023 13:16

La Generalitat sanciona 18 companyies aèries amb 700.000 euros en tres anys

El director de l'Agència Catalana del Consum, Albert Melià, i la sotsdirectora d'Atenció i Formació, Marta Rovira
GENERALITAT

El perjudici econòmic al consumidor i l'obstrucció de la inspecció són els motius principals

BARCELONA, 30 nov. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Empresa i Treball, mitjançant l'Agència Catalana del Consum, ha sancionat 18 companyies aèries amb un import global de 706.808 euros en els últims tres anys (2021, 2022 i 2023), sent el perjudici econòmic als consumidors i l'obstrucció de la inspecció els motius principals.

Aquestes dades són algunes de les que ha donat a conèixer aquest dijous el director de l'agència, Albert Melià, durant l'atenció als mitjans que ha fet a l'Aeroport de Barcelona al costat de la sotsdirectora d'Atenció i Formació, Marta Rovira.

Melià ha subratllat que amb aquestes actuacions "el Govern vol vetllar per garantir els drets dels consumidors a l'hora de volar, un servei considerat bàsic, que en els últims anys amb la irrupció de les companyies low-cost ha experimentat un creixement exponencial".

Des del 2021 fins ara, la inspecció de Consum ha fet un total de 246 actuacions inspectores en el sector del transport aeri i ha obert 32 expedients sancionadors, dels quals 30 ja s'han resolt amb sanció.

Els principals motius de les sancions són l'existència de pràctiques comercials deslleials, amb perjudici econòmic per als consumidors, a més de la negativa o la resistència a subministrar dades a la inspecció de Consum.

Les altres infraccions tenen a veure amb la inclusió en els contractes de clàusules que limiten els drets dels consumidors, i per tant abusives, o amb els incompliments pel que fa als serveis d'atenció a la clientela.

RECLAMACIONS

Quant a les reclamacions, en aquest mateix període, Consum n'ha gestionat un total de 4.781 relacionades amb incidències en vols, de les quals 2.938, el 61,45%, s'han pogut resoldre per la via de la mediació.

Un total de 1.352 reclamacions s'han hagut d'arxivar perquè les companyies aèries no han acceptat la mediació.

Vueling és la companyia amb més reclamacions (1.384), seguida de Ryanair (1.115), Iberia (251), TAP Air Portugal (144), Easyjet (110) i Norwegian (101).

Entre el 29 de novembre i el 12 de desembre, l'agència ha impulsat la campanya informativa 'No et deixis els teus drets a terra'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés