Actualitzat 14/09/2018 17:19

La Generalitat redueix en 100 hectàrees els sòls per urbanitzar el litoral a Girona

GIRONA 14 set. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha reduït en 100 hectàrees els sòls destinats a nous desenvolupaments urbanístics al litoral gironí, que equivalen a unes 2.500 habitatges.

La reducció s'ha dut a terme mitjançant la revisió dels últims instruments de planejament general que els municipis han anat elevant a la Comissió, a mesura que els han anat adaptant a la legislació vigent, ha informat la Generalitat aquest divendres en un comunicat.

Gran part del planejament urbanístic dels municipis gironins i de la Costa Brava té el seu origen en els anys 70 i 80, i alguns en els 90, amb urbanitzacions disperses al territori.

Posteriorment, el Govern va aprovar el 2005 dos plans per protegir la costa catalana d'una excessiva urbanització, i un altre el 2010 per orientar el desenvolupament urbanístic de la zona.

El 2015, es va iniciar la redacció d'un pla director urbanístic (PDU) de revisió de sòls no sostenibles, que s'aprovarà per àmbits territorials i tindrà com a objectiu revisar l'ordenació i, si és el cas, desclassificar els sòls que no s'han arribat a urbanitzar per no complir amb els criteris de sostenibilitat.

Així mateix, la Conselleria té en marxa la redacció de la Llei de territori i en tràmit la Llei del litoral, que aprofundiran en la preservació dels espais costaners i dotaran la Generalitat de nous instruments per a la seva gestió.

Contingut patrocinat