Publicat 13/11/2019 18:36

La Generalitat qualifica de deslleial "el bloqueig" de l'Estat al corredor 5G

Francesc Garriga, Dani Marco, Neus Cnsol i Josep Canós, en una taula rodona aquest dimecres.
EUROPA PRESS

Dani Marco subratlla la importncia de ser generadors i productors de tecnologia 5G

BARCELONA, 13 nov. (EUROPA PRESS) -

El director general d'Innovació i Economia Digital de la Generalitat, Dani Marco, ha afirmat aquest dimecres que "el bloqueig" del Govern central al corredor 5G del Mediterrani impulsat pel Govern i la regió francesa d'Occitnia va ser una deslleialtat al projecte, ha dit textualment.

Ho ha criticat durant el II Frum del Vehicle Autnom, organitzat per la comissió de Mobilitat i el grup d'Automoció d'Enginyers Industrials de Catalunya, i que ha reunit representants del sector sota el títol 'La connectivitat'.

Marco ha subratllat la importncia de ser generadors i productors de la tecnologia 5G més enll de la seva aplicació.

Ha detallat que el corredor 5G consisteix a fer proves en un entorn transfronterer perqu requereix un intercanvi d'infraestructura i d'operadors, la qual cosa es tradueix en un nivell de dificultat tecnolgica superior: "La idea és fer aquestes proves all, i després desplegar la tecnologia en tot el corredor".

També ha explicat que es van postular per dur a terme el projecte pilot i que van treballar amb Occitnia, "que van estar oberts a connectar", i que havien d'identificar el corredor com a elegible dins de la UE, i que va ser llavors quan l'Estat va bloquejar la signatura del projecte, ha lamentat.

5G: NOUS CASOS D'ÚS

Ha assenyalat que un dels trets més importants de la tecnologia 5G ser reduir o acabar amb el decalatge entre dispositius connectats, cosa que ha considerat primordial per a la conducció autnoma: "Si (el vehicle) necessita intercanviar informació amb el seu entorn o un centre remot, cal que sigui a temps real".

"El 5G permet interconnectar milers de dispositius, la capacitat de les vies públiques i la connectivitat de les ciutats, i permet una connexió massiva de dispositius", i ha afegit que, alhora, crear capes perqu, en moments específics o situacions d'emergncia, es pugui atribuir una qualitat de servei per a un grup determinat de dispositius.

Ha insistit que l'arribada del 5G revolucionar "clarament" la capacitat de desenvolupar nous casos d'ús en qualsevol entorn: des de la cirurgia remota, passant pels entorns immersius en els continguts turístics, fins als robots collaboratius i el vehicle connectat.

JORNADA

Marco ha celebrat la jornada per unir dos sectors estratgics, com el de l'automoció i el de les tecnologies de la informació i comunicació, i ha destacat que quan s'aborda la mobilitat del futur es tracta des dels vehicles connectats fins al vehicle compartit passant per la sostenibilitat: "Per tots aquests adjectius, la tecnologia digital és fonamental".

Ha destacat el bon posicionament de Catalunya en tots dos sectors i defensat que la comunitat autnoma ha de ser forta en aquest camp, perqu l'arribada d'aquestes tecnologies comporta canvis de models de negoci.

JOSEP CANÓS, NEUS CNSOL

El deg del Collegi Oficial d'Enginyeria Industrial de Barcelona, Josep Canós, ha explicat que un dels seus objectius és organitzar jornades i frums de temes d'actualitat, i ha sostingut que es va optar per parlar de la connectivitat perqu es tracta d'un camp que concentra les innovacions "més revolucionries" dins del sector de l'automoció.

Ha destacat a més la necessitat de parlar del vehicle autnom davant les visions "tan diverses" de tecnlegs, fabricadors, representants públics i juristes, perqu es tracta d'un tema complex: "Cal debatre (sobre aix) perqu no té respostes concretes".

La directora de l'Escola Tcnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona, Neus Cnsul, ha agrat poder acollir el segon frum relacionat amb el vehicle autnom perqu --ha sostingut-- tenen estudis relacionats amb la temtica: "Tot el que aprendrem (en la jornada) ser interessant per als nostres estudiants".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés