BARCELONA, 29 ago. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Presidència de la Generalitat, Jordi Turull, ha anunciat aquest dimarts que la Generalitat es personarà en la causa que investiga el Jutjat d'Instrucció 4 de l'Audiència Nacional relacionada amb els atemptats terroristes a Barcelona i Cambrils (Tarragona).
En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, ha detallat que el Govern podrà intervenir en les diligències de la investigació i exercir les accions penals, civils i legals oportunes contra els presumptes responsables.
Turull també ha avançat que l'Executiu "haurà de prendre decisions en els propers dies" en coordinació amb la comunitat musulmana per potenciar la prevenció de nous atemptats.
S'ha constituït una comissió de treball entre diferents departaments de la Generalitat que vol estudiar quines millores es poden fer sobre prevenció, sense descartar cap iniciativa per endavant --i no ha exclòs abordar el control en la designació dels imams, en preguntar-se-li concretament per això--.
"Començaríem malament el treball" si es descartessin iniciatives, ha dit el conseller, per qui en totes les mesures que es puguin prendre és necessari l'acord entre el Govern, els experts i la comunitat musulmana, aquests últims que assenyalin que poden fer per ajudar a prevenir la radicalització.
En aquesta comissió volen comptar amb l'opinió d'experts, treballadors a peu de carrer i la comunitat musulmana i experiències d'altres països per "extreure lliçons" i veure que es pugui fer per millorar, a fi que no es repeteixi un atac com el perpetrat a Catalunya.
Per Turull, que els terroristes fossin joves integrats, amb una nova forma de captació i sense despertar sospites en el seu entorn, fa que potser l'abordatge de la prevenció hagi de fer-se des d'"una altra perspectiva".
Ha afirmat que el treball de prevenció a Catalunya ja era important, com el protocol entre les conselleries d'Ensenyament i Interior per prevenir la radicalització a les aules, però que es vol veure si algun paràmetre en la detecció és millorable i posar-hi solució.