Publicat 21/08/2015 11:56

La Generalitat insta Renfe a informar del recàrrec del bitllet comprat en taquilla

BARCELONA, 21 ago. (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha instat Renfe a informar als viatgers de llarga distància --als quals s'aplica un recàrrec per despeses de gestió-- sobre la diferència de preu entre els bitllets venuts per taquilla i els dispensats per màquines automàtiques, ha informat la Conselleria d'Empresa i Ocupació aquest divendres en un comunicat.

L'ACC ha enviat un requeriment a Renfe exigint que informi als viatgers de trens de llarga distància d'aquesta diferència de preu perquè aquesta dada no apareix en cap cartell indicatiu ni s'anuncia per megafonia, segons ha comprovat l'agència a l'estació ferroviària de Barcelona-Sants.

En el cas que Renfe no atengui aquest requeriment en un termini de 10 dies, l'ACC ha avisat que iniciarà les accions necessàries per corregir aquesta "infracció en matèria de consum i disciplina de mercat".

Precisament aquest mes d'agost s'han augmentat les despeses de gestió en la venda de bitllets per taquilla del 3,5% al 5,5%.

La relació d'ingressos de Renfe per canals de venda s'ha situat fins al juny de la següent forma: venda per internet 43%, amb un increment del 12% sobre 2014; venda en Agències de viatge 30,5%, amb un augment del 5% i la venda en taquilles d'estacions 22%, amb un increment del 7%; la resta es ven per altres canals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés