Publicat 26/11/2020 15:35CET

La Generalitat impulsa la marca 'Catalunya, on el menjar és cultura'

Teresa Jordà
EUROPA PRESS

LLEIDA, 26 nov. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Agricultura de la Generalitat, Teresa Jordà, ha avançat aquest dijous que la Conselleria engegarà el 10 de desembre una campanya per estimular el consum del producte de proximitat amb el lema 'Bo per a tu, bo per a tots' i "presentarà la marca de país 'Catalunya, on el menjar és cultura', creada per identificar els aliments de Catalunya".

"De marques de país, n'hi ha hagut diverses de la Generalitat, de productes agroalimentaris produïts a Catalunya no n'hi havia hagut. Per primera vegada n'hi haurà una", ha afirmat la consellera en una roda de premsa a Lleida.

Jordá ha presentat el balanç del pla d'acció de la fruita dolça que la Conselleria va impulsar el 2017, que inclou mesures com ajuts a l'arrencament de fruiters i del qual ha dit que "ja s'estan notant els efectes".

Més de 6 milions d'euros, dels 10 destinats al pla d'acció de la fruita dolça, s'han dedicat a l'arrencament i als plans de reconversió del sector.

Els agricultors han arrencat 1.275 hectàrees de fruita de pinyol, segons la consellera, que ha assenyalat que un dels objectius era reduir l'oferta.

"El pla d'acció ha complert el seu paper: ha servit d'estímul, d'impuls, per millorar algunes pràctiques, per fer un canvi de xip de tothom", ha assenyalat Jordá.

La consellera ha remarcat que s'ha tancat una campanya de la fruita "amb uns preus per sobre d'anys anteriors, a causa sobretot de la reducció de l'oferta per una collita dolenta, provocada per les gebrades, però també, i això és important, per un increment de la demanda".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés