Publicat 26/11/2020 15:35

La Generalitat impulsa la marca 'Catalunya, on el menjar és cultura'

Teresa Jord
EUROPA PRESS

LLEIDA 26 nov. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Agricultura de la Generalitat, Teresa Jord, ha avanat aquest dijous que la Conselleria engegar el 10 de desembre una campanya per estimular el consum del producte de proximitat amb el lema 'Bo per a tu, bo per a tots' i "presentar la marca de país 'Catalunya, on el menjar és cultura', creada per identificar els aliments de Catalunya".

"De marques de país, n'hi ha hagut diverses de la Generalitat, de productes agroalimentaris produts a Catalunya no n'hi havia hagut. Per primera vegada n'hi haur una", ha afirmat la consellera en una roda de premsa a Lleida.

Jordá ha presentat el balan del pla d'acció de la fruita dola que la Conselleria va impulsar el 2017, que inclou mesures com ajuts a l'arrencament de fruiters i del qual ha dit que "ja s'estan notant els efectes".

Més de 6 milions d'euros, dels 10 destinats al pla d'acció de la fruita dola, s'han dedicat a l'arrencament i als plans de reconversió del sector.

Els agricultors han arrencat 1.275 hectrees de fruita de pinyol, segons la consellera, que ha assenyalat que un dels objectius era reduir l'oferta.

"El pla d'acció ha complert el seu paper: ha servit d'estímul, d'impuls, per millorar algunes prctiques, per fer un canvi de xip de tothom", ha assenyalat Jordá.

La consellera ha remarcat que s'ha tancat una campanya de la fruita "amb uns preus per sobre d'anys anteriors, a causa sobretot de la reducció de l'oferta per una collita dolenta, provocada per les gebrades, per també, i aix és important, per un increment de la demanda".