Publicat 09/06/2020 11:27

La Generalitat envia una reclamació al Govern davant 4.600 queixes d'afectats per ERTE

El conseller de Treball, Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Chakir  El Homrani, en la Conselleria de Treball, Assumptes Socials i Famílies, a Barcelona, Catalunya (Espanya), a 21 de maig de 2020.
David Zorrakino - Europa Press

Exigeix que "resolgui de manera immediata" els problemes que tenen per cobrar l'atur

BARCELONA, 9 juny (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Treball, Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat ha enviat una reclamació al Govern central després de rebre en tan sol un mes més de 4.600 queixes d'afectats per expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTO) provocats per la crisi del coronavirus.

Fonts del departament han informat aquest dimarts a Europa Press que han demanat al Ministeri de Treball i Economia Social que el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) "resolgui de manera immediata" els problemes que estan tenint els treballadors en ERTO per cobrar la seva prestació de l'atur.

La Conselleria liderada per Chakir l'Homrani va obrir una bústia de queixes a principis de maig, a través del correu 'queixes.atur.tsf@gencat.cat', on els treballadors han traslladat a la Generalitat les seves crítiques per no haver cobrat l'atur, alguns no perceben res des de mitjan mar, i el "dficit d'atenció" per part del SEPE.

"El departament va prendre aquesta iniciativa per intentar donar suport a les persones afectades instant el Ministeri i al SEPE a resoldre, amb la intensitat i celeritat que la situació requeria, els problemes que els ciutadans amb ERTO pendents de cobrar la prestació de l'atur patien com a conseqüncia de la gestió del SEPE", han exposat les citades fonts.

ALTRES INICIATIVES

La Conselleria de Treball ha remarcat que la bústia de queixes "no ha estat l'única iniciativa" per intentar resoldre aquesta qüestió, malgrat no tenir les competncies en les prestacions de l'atur.

Ha recordat que va oferir al SEPE "fins a en cinc ocasions" el suport tecnolgic, la infraestructura i el personal del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC).

"Desgraciadament, els diversos i continuats oferiments no van ser considerats ni pel Ministeri de Treball ni pel SEPE, cosa que ha generat certa frustració i impotncia atenent que el departament ha intentat millorar la coordinació i ajudar en la gestió d'una situació de gran complexitat que ha perjudicat centenars de milers de persones treballadores a Catalunya", ha sostingut.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés