La Generalitat defensa el turisme de qualitat amb una base sostenible i responsable

Publicat 9/4/2019 18:20:49CET

BARCELONA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

El director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, i el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, han coincidit aquest dimarts a definir el turisme de qualitat com una activitat sostenible i responsable i no tant de gent amb un elevat poder adquisitiu.

Així s'extreu de les seves intervencions en el marc de la primera edició del Summit Barcelona: Turisme de Qualitat vs. Massificació Turística, que se celebra en el Caixaforum els dies 8 i 9 d'abril sota el títol 'Les grans ciutats del Mediterrani davant el fenomen turístic al segle XXI'.

"La nostra obligació és garantir que en els propers anys ens arribi un turisme sostenible, responsable i de qualitat", ha afirmat Font, que ha explicat que des de la Generalitat identifiquen mercats als quals enfocar-se a través d'una matriu de prioritats per presentar després promocions concretes.

TURISME CULTURAL

En una taula rodona aquest mateix dimarts, el director de Caixaforum Barcelona, Valentí Farràs; el president de l'Associació del Passeig de Gràcia de Barcelona, Luis Sans, i el director de màrqueting internacional d'El Corte Inglés, Javier Fernández, també han ressaltat la necessitat de reenfocar la promoció turística.

Segons Sans, no fa falta més promoció turística, sinó promocionar l'oferta cultural en comptes de vendre la ciutat únicament com a destinació de sol i platja: "Hem de deixar de parlar de preu i parlar de qualitat. Competir en qualitat significa arrodonir l'experiència de fer turisme".

En aquesta línia, Farràs ha sostingut que és necessari intensificar les promoció de Barcelona com a destinació cultural, mentre que Fernández ha apostat per potenciar allò local.

DESPESES NO ESTÀNDARD

Per guanyar qualitat, segons Fernández, és necessari reflexionar sobre l'impacte que té el turisme en termes de despesa i no vendre les destinacions com a llocs on no es gasta molt.

"Una despesa estàndard és el que fan el 100% dels viatgers: transport i allotjament, en diferents modalitats. La capacitat d'impacte que tenim en les despeses estàndard és molt baixa", ha raonat.

Per això, ha cridat a centrar-se en la despesa no estàndard, és a dir, les compres, la cultura, l'oci i l'entreteniment i dotar-los d'ofertes de qualitat.

Per la seva banda, Font, que també ha participat en la taula rodona, ha insistit a potenciar allò que Catalunya ja té i donar-ho a conèixer d'una forma diversa.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.