Publicat 09/04/2019 18:20

La Generalitat defensa el turisme de qualitat amb una base sostenible i responsable

BARCELONA, 9 abr. (EUROPA PRESS) -

El director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, i el director de l'Agncia Catalana de Turisme (ACT), David Font, han coincidit aquest dimarts a definir el turisme de qualitat com una activitat sostenible i responsable i no tant de gent amb un elevat poder adquisitiu.

Així s'extreu de les seves intervencions en el marc de la primera edició del Summit Barcelona: Turisme de Qualitat vs. Massificació Turística, que se celebra en el Caixaforum els dies 8 i 9 d'abril sota el títol 'Les grans ciutats del Mediterrani davant el fenomen turístic al segle XXI'.

"La nostra obligació és garantir que en els propers anys ens arribi un turisme sostenible, responsable i de qualitat", ha afirmat Font, que ha explicat que des de la Generalitat identifiquen mercats als quals enfocar-se a través d'una matriu de prioritats per presentar després promocions concretes.

TURISME CULTURAL

En una taula rodona aquest mateix dimarts, el director de Caixaforum Barcelona, Valentí Farrs; el president de l'Associació del Passeig de Grcia de Barcelona, Luis Sans, i el director de mrqueting internacional d'El Corte Inglés, Javier Fernández, també han ressaltat la necessitat de reenfocar la promoció turística.

Segons Sans, no fa falta més promoció turística, sinó promocionar l'oferta cultural en comptes de vendre la ciutat únicament com a destinació de sol i platja: "Hem de deixar de parlar de preu i parlar de qualitat. Competir en qualitat significa arrodonir l'experincia de fer turisme".

En aquesta línia, Farrs ha sostingut que és necessari intensificar les promoció de Barcelona com a destinació cultural, mentre que Fernández ha apostat per potenciar all local.

DESPESES NO ESTNDARD

Per guanyar qualitat, segons Fernández, és necessari reflexionar sobre l'impacte que té el turisme en termes de despesa i no vendre les destinacions com a llocs on no es gasta molt.

"Una despesa estndard és el que fan el 100% dels viatgers: transport i allotjament, en diferents modalitats. La capacitat d'impacte que tenim en les despeses estndard és molt baixa", ha raonat.

Per aix, ha cridat a centrar-se en la despesa no estndard, és a dir, les compres, la cultura, l'oci i l'entreteniment i dotar-los d'ofertes de qualitat.

Per la seva banda, Font, que també ha participat en la taula rodona, ha insistit a potenciar all que Catalunya ja té i donar-ho a conixer d'una forma diversa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés