Actualitzat 09/10/2018 14:51

La Generalitat afirma que les discrepàncies JxCat-ERC no amenacen la seva estabilitat

Artadi demana a JxCat i ERC un "esforç d'empatia" per superar les seves diferències

Elsa Artadi, consellera i portaveu de la Generalitat
EUROPA PRESS

BARCELONA, 9 oct. (EUROPA PRESS) -

La portaveu del Govern, Elsa Artadi, ha assegurat aquest dimarts que les discrepàncies entre JxCat i ERC pels diputats suspesos pel Tribunal Suprem no afectaran l'estabilitat del Govern, format per diversos consellers dels dos grups.

"Si avui s'acaben produint posicionaments diferents, que no sé si serà el cas, no té per què afectar l'acció del Govern", ha afirmat en la roda de premsa posterior al Consell Executiu, després que els grups hagin reproduït aquest dimarts les seves diferències al Parlament.

Artadi ha dit que el Govern no pot interferir en l'acció dels grups de JxCat i ERC perquè cal separar l'acció del poder executiu del legislatiu, però ha demanat als dos el "màxim esforç d'empatia per entendre les posicions dels uns i els altres".

La portaveu del Govern ha evitat valorar si el president de la Cambra, Roger Torrent, ha fet bé de demanar un informe dels lletrats --que contradiu JxCat-- i ha afirmat que l'Executiu català "no té cap opinió" sobre les mesures que sol·liciti el president de la Cambra.

Ha assegurat que els membres de JxCat i ERC que formen el Govern segueixen treballant "braç a braç", i ha dit que els problemes del Parlament no són tant responsabilitat de la manca d'enteniment entre els dos socis, sinó de les actuacions que fa el jutge del Suprem Pablo Llarena sobre els diputats processats.

"Com a Govern denunciem les ingerències de Llarena per interferir en el normal funcionament del Parlament. Ens conjurem per lluitar tant com sigui possible davant la repressió que afecta el bon funcionament del Parlament", ha conclòs.

S'ha mostrat segura que JxCat i ERC podran reconduir les seves discrepàncies i que el Debat de Política General que va haver de ser suspès la setmana passada per aquestes diferències, es reprendrà a les 15 hores d'aquest dimarts com està previst.

"Cadascú reacciona com pot davant la repressió però la confiança és plena en què la governabilitat tirarà endavant", ha conclòs la portaveu, que ha admès que han de seguir millorant els mecanismes de coordinació entre els dos socis.

SENSE MAJORIA

La decisió de JxCat de no acatar el Suprem i mantenir que els seus quatre diputats processats segueixin delegant el vot podria posar en risc la validesa d'algunes votacions del Parlament i també la majoria absoluta que té l'independentisme.

Artadi ha minimitzat aquest assumpte i ha recordant que JxCat i ERC per si sols no tenen majoria absoluta des del principi de la legislatura --necessiten els vots de la CUP--, per la qual cosa ja estan acostumats al "diàleg" amb els altres grups.

També ha restat importància al fet que JxCat i ERC puguin votar en sentits oposats en algunes de les resolucions que es debatran en el Debat de Política General perquè són grups "diferents" malgrat que els uneix que tots dos donen suport al Govern.

Contingut patrocinat