Eduardo Parra - Europa Press
MADRID 19 set. (EUROPA PRESS) -
El Govern català enviarà un representant a la propera reunió de la comissió bilateral que debat el finançament autonòmic, segons ha anunciat al Congrés la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero.
En resposta a una pregunta de la diputada del PP Ángeles Esteller, la ministra ha indicat que, al marge de l'última reunió bilateral amb la Generalitat, que fa set anys que no se celebraven, "s'estan produint reunions entre consellers i ministres amb l'objecte de normalitzar la situació de les relacions institucionals".
"De fet, puc anunciar-los que es reunirà la Comissió de Finançament Autonòmic, la primera reunió política abans que acabi el mes de setembre, i el Govern de la Generalitat ha designat una persona perquè en aquest fòrum multilateral es pugui parlar de finançament autonòmic", ha assenyalat.
EL PP VOL INTERVENIR LES SEVES FINANCES
La diputada del PP ha restat transcendència a l'anunci, insistint que reclamar la intervenció de les finances de la Generalitat.
"Esperem que els deutes de [Quim] Torra i [Gabriel] Rufián deixin de ser una pesada llosa per a les espatlles dels espanyols", ha avisat.
Montero ha recordat que el PSOE va donar suport a l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, i també la seva retirada, i ha demanat al PP que deixi pas al diàleg en lloc d'"enfrontar espanyols i territoris".