BARCELONA 7 juny (EUROPA PRESS) -
La consellera de Territori de la Generalitat, Sílvia Paneque, ha anunciat que aquest any acabaran els projectes constructius de la variant de Vallbona d'Anoia (Barcelona) de la B-224 i del desdoblament del tram de Sant Esteve Sesrovires (Barcelona), per licitar les obres el 2026.
Aquestes actuacions, de més de cent milions d'euros, formen part d'un pla per millorar la seguretat i funcionalitat de la via, que registra fins a 35.000 vehicles diaris en alguns trams, informa la Conselleria aquest dissabte en un comunicat.
Entre les mesures destacades està la implantació del model 2+1 de tres carrils de circulació, en què el central va alternant el sentit per habilitar trams d'avançament segurs i reduir xocs frontals.
Actualment, s'està executant el desdoblament entre Sant Esteve de Sesrovires i Martorell per 26,6 milions; es farà un condicionament de la BV-2241 per 3,4 milions, i s'afegiran rotondes noves a Masquefa i la Beguda Baixa.
Paneque ha apostat també per la descarbonització mitjançant energia fotovoltaica amb l'objectiu que el 2030 la xarxa viària estigui "plenament descarbonitzada".