Publicat 23/03/2015 16:18

Gas Natural lidera els nous punts de subministrament de gas el 2014 però Iberdrola guanya en comercialització

MADRID, 23 març (EUROPA PRESS) -

Gas Natural Fenosa va ser l'empresa que més punts de subministrament de gas nous va sumar a la seva xarxa en l'exercici del 2014, mentre que Iberdrola va liderar la captació de clients en l'àrea de comercialització, segons s'aprecia en l'últim informe trimestral de supervisió del mercat fet per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

A l'informe s'aprecia que, durant l'exercici, el nombre de punts nous de subministrament va pujar a 80.022, fins a 7,55 milions de clients de gas.

De les noves connexions, Gas Natural Fenosa va ser la que va emprendre un número més elevat, amb 51.994, per davant dels 11.495 de Redexis, els 9.212 d'EDP i els 4.794 de Madrileña.

La captació de més punts de subministrament consolida Gas Natural Fenosa com el grup amb més volum de vendes, en aglutinar el 46,59%, per davant del 16,31% d'Endesa, el 9,02% d'UF Gas Comercializadora, el 6,7% de Cepsa, el 4,86% d'Iberdrola i el 3,59% d'EDP.

En termes de vendes, UF Gas Comercializadora i EDP, amb descensos d'1,96 i 1,62 punts, redueixen les seves vendes, mentre que Gas Natural Fenosa i Endesa registren pujades, de 2,76 i d'1,47 punts, respectivament.

El nombre de comercialitzadores ha pujat a 106, 42 de les quals van tenir activitat, set més que un any abans.

NOMBRE DE CLIENTS

Pel que fa al nombre de clients, Gas Natural Fenosa va sumar a tancament de l'any un total de 4,39 milions de consumidors, el 58,3% del mercat, seguit d'Endesa amb 1,2 milions (16,02%), d'EDP amb 831.742 (11,05%), d'Iberdrola amb 821.533 (10,91%), de Galp amb 241.022 (3,2%) i d'E.ON Energía amb 32.537 (0,43%).

Iberdrola es va convertir en la comercialitzadora amb més creixement net el 2014, amb una captació d'aproximadament 42.000 clients, mentre que Galp va perdre 19.000 clients.

El nombre de clients subministrats a preu lliure es va situar a 5,6 milions a tancament de l'exercici passat, cosa que equival al 74,6% del total, mentre que els clients subministrats a tarifa d'últim recurs van ser 1,9 milions, o el 25,4% del total.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés